• שבת  י"ט ניסן התשפ"ד  27.04.2024

"דקלה" סירבה לשלם תגמולי ביטוח סיעודי בשל אי עמידה בתנאים מזכים

23.12.2018, 12:06 · מדור תביעות סיעוד · נקרא 2,893 פעמים

תמונת נושא עבור "דקלה" סירבה לשלם תגמולי ביטוח סיעודי בשל אי עמידה בתנאים מזכים

עודכן לאחרונה ב־18:51, 04 באפריל 2019.

ביהמ"ש בתל אביב חייב את הנתבעת "דקלה" לשלם לתובע תגמולי ביטוח סיעודי בסך 11,573 ₪ וזאת לאחר שסירבה לשלם בשל אי עמידה בתנאים מזכים.

התובעת בת 76, בעת שהותה בבית המלון נפלה וכתוצאה מכך שברה את זרוע שמאל ובשל כך עברה ניתוח לשחזור מרפק.
המבטחת חברת הביטוח "דקלה" היא אשר ביטחה בכל הזמנים הרלוונטיים את התובע בפוליסת סיעוד "סיעודי מושלם פלוס".
בתנאי הפוליסה נקבע כי מצב המזכה בתגמולים הוא "מצב בריאות ותפקוד ירודים של המבוטח כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי אשר בגינו הוא אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי של 50% מהפעולה, של לפחות 3 מתוך 6 הפעולות הבאות: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על סוגרים, ניידות".

שלחו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתביעת ביטוח סיעודי:

תביעות ביטוח סיעודי ראשי: עורך דין תביעת ביטוח סיעודי.

לאחר בדיקת הערכה תפקודית של רופא מטעם הנתבעת נטען כי התובעת אינה מסוגלת לבצע 2 פעולות ולכן אינה זכאית לקבלת התגמולים.
    מנגד התובעת במסגרת תביעת ביטוח סיעודי טענה כי הרופא הכשיל אותה במהלך הבדיקה כאשר קבע כי התובעת מסוגלת לקום ממצב של שכיבה לקימה ללא עזרה וזאת לאחר שלא נתן ביטוי לדבריה אשר מבהירים כי היא מתקשה לבצע פעולה זו לבדה וכי אינה מסוגלת לבצע 3 פעולות מתוך 6.
    הנתבעת "דקלה" התבקשה לזמן אל הדיון בבית המשפט את הרופא אשר בדק את התובעת וזאת כדי שבית המשפט יוכל להתרשם מהטענות בדבר הכשלה ו\או הטעייה אשר הן ליבת העניין.
    הנתבעת בחרה שלא לזמן את הרופא ולכן לפי הפסיקה כאשר צד להליך משפטי נמנע מהבאת עד או ראיה רלבנטיים, בית המשפט יראה זאת כראיה נגד אותו צד אשר נמנע.
    בית המשפט קיבל את גרסת התובעת לגבי הקושי אשר היה שנוי במחלוקת וזאת עקב אי הבאת הרופא למתן עדות.
    בית המשפט חייב את "דקלה" חברה לביטוח בע"מ לשלם לתובעת את מלוא תגמולי הביטוח הסיעודי.

ת"ק 10585-04-17 אזולאי נ' דקלה חברה לביטוח בע"מ

עו"ד יניר הראל מתמחה בייצוג מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח ומוביל בטיפול במימוש זכויות מבוטחים בקשר עם תביעות ביטוח סיעודי. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים המשפטיים הנדרשים לצורך מימוש זכויות מבוטחים בקשר עם ביטוח סיעודי.
    עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" וכותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. משרד עורכי דין יניר הראל ושות' מוביל בטיפול בתביעות ביטוח ומומלץ ע"י לקוחות לטיפול בהגשת תביעת ביטוח סיעודי. הצטרפו גם אתם לקהל הלקוחות המרוצה של משרדנו.