עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • ראשון  כ' ניסן התשפ"ד  28.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

כבאי נפצע בהתנגשות ברכב ו"איילון" תפצה בכ-130 אלף ש"ח

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
12.10.2018, 16:01 · מדור תאונות דרכים · נקרא 3,044 פעמים

תמונת נושא עבור כבאי נפצע בהתנגשות ברכב ו"איילון" תפצה בכ-130 אלף ש"ח

עודכן לאחרונה ב־06:44, 06 בדצמבר 2019.

פיצויים לכבאי עקב תאונת דרכים

10 שנים לאחר הגשת התביעה לפיצויים, קיבל בית המשפט השלום בתל אביב את תביעתו של כבאי  במקצועו שנפגע תאונת דרכים שהתנגש ברכב אחר. המומחה הרפואי שמונה קבע כי קיים קשר בין הכאבים בגבו לגבין התאונה שארעה אולם השופטת דחתה את טענת התובע לפיה הוא מוגבל באופן קיצוני בביצוע פעולות מבצעיות, לאחר שלא הצליח להוכיח זאת.  


התובע, כבאי במקצועו, נפגע קשה בדצמבר 2008 בהיותו כבן 37 בתאונת דרכים כאשר התנגש ברכב אחר. במסגרת תביעת תאונת דרכים שהגיש כנגד חברת הביטוח "איילון", המבטחת של רכבו, הצהיר התובע כי כתוצאה מתאונת הדרכים נפגע בחלקי גופו, בעיקר בעמוד השדרה ובגפיו, היה נתון במעקב רפואי, קיבל טיפולים ונטל משככי כאבים.

לטענתו, ניתנה לו תעודת אי כושר לעבודה למשך כשלושה שבועות, במהלכם קיבל שכר על חשבון ימי המחלה אותם צבר. גם לאחר תקופה זו, נקבעו לו תקופות אי כושר, מעת לעת, לאור החמרה במגבלותיו. התובע העיד כי פנה לטיפול רפואי לקופת חולים, שלושה ימים לאחר תאונת הדרכים, הואיל והכאבים הופיעו רק לאחר פרק זמן. כאשר נפגע, עלה במשקל ובלחץ הדם, תוך השפעה  על פעילותו המבצעית ככבאי.

מומחה שמונה מטעם בית המשפט, בתחום כירורגיה אורתופדית קבע כי לא ניתן לקבוע באופן כמותי ומדויק את דרגת ההגבלה בתנועות עמוד השדרה, בשל תאונת הדרכים. עיקר ההגבלה נובעת ממבנה גוף התובע, חוסר גמישות וממצאים ניווניים מתקדמים במפרקי עמוד השדרה. הוא קבע כי קיים קשר סיבתי בין התאונה לכאביו של התובע בגב התחתון והעמיד את נכותו הצמיתה של התובע בשיעור 5%. תובע לא חלק על קביעת שיעור הנכות, ומשכך קיבלה השופטת לימור בן שמן את קביעת המומחה במלואה.


שלחו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתביעה בגין תאונת דרכים:


    תביעת תאונת דרכים ראשי: תאונת דרכים רכב.


    מכאן פנתה השופטת לבחון את שיעור הנכות התפקודית. בעניין זה הסבירה כי תכליתה של נכות זו היא לאמוד את מידת הפגיעה בכושר התפקוד של הנפגע , תוך שהבהירה כי מידה זו לא צריכה להיות זהה בהכרח לשיעור הנכות הרפואית שנקבעה לנפגע.

    התובע טען כי לנוכח הפגיעה בתפקודו, גילו ומגבלותיו, יש להעמיד את נכותו התפקודית בשיעור 20%. התובע הצהיר כי כתוצאה מהתאונה, התקשה בעבודתו המבצעית ככבאי. דרישות התפקיד היו טיפוס לגבהים, סחיבה והרמת משקלים, הליכה ועמידה ממושכת. המשיך בעבודתו עד אשר כוחו לא עמד לו. רופאה תעסוקתית קבעה כי איננו כשיר לעבוד ככבאי. לפיכך, הועבר למחסן, כמנהל רכש ולוגיסטיקה. ולטענתו, עקב מעבר התפקיד צפוי שכרו להיפגע משמעותית.

    מנגד, חברת הביטוח טענה כי לתאונת הדרכים אין כל השפעה תפקודית על התובע. שכרו לא נפגע כלל. הוא נשאר לעבוד במערך הכבאות והתקדם עד לדרגה הגבוהה ביותר.

    אלא שהשופטת ששמעה את עדותו של התובע שהייתה עדות יחידה קבעה כי בנוגע לפגיעה בשכר, התובע לא נתן הסבר משכנע לסיבה לפיה לא זימן לעדות גורם כלשהו, היכול לשפוך אור על נסיבות המעבר, מגבלותיו המבצעיות ומבנה השכר כתוצאה מכך. "אינני מאמינה לגרסתו. אין בפניי מגבלות רפואיות בעת טיפוס, סחיבה, הרמת משקלים, הליכה או עמידה ממושכת. הטענה לסחרחורות אף היא אינה נתמכת בחוות דעת. אכן, מקצועו כלוחם אש, הינו פיזי במהותו וכרוך בדרישות מבצעיות שונות. אולם, בהעדר ראיות מספקות, עדותו בדבר פגיעה תפקודית ניכרת, מעלה תמיהות לנוכח סוג הנכות ושיעורה. עדותו זו, אינה נתמכת בעדויות הממונים עליו או של גורמים מקצועיים אחרים" כתבה השופטת בפסק הדין.

    השופט הוסיפה מעבר לכך, כי מינוי מומחים רפואיים מתבצע על פי התקנות לפיצויים לנפגעי תאונת דרכים והמלצת רופא תעסוקתי מהווה חוות דעת האסורה בהגשה.לפיכך, היא לא מוצאת לנכון לייחס משקל להמלצת הרופאה התעסוקתית. לאור מכלול הדברים, קבעה כי נכותו התפקודית של התובע זהה לרפואית, בשיעור 5% .

    לצורך קביעת פיצויים נדרשה השופטת לקבוע את בסיס השכר של התובע. בהתבסס על הראיות שהוצגו מצאה כי בסיס השכר לעבר, יהא בהתאם לשכרו עובר לתאונת הדרכים –סך של  15,884 ₪. בסיס שכרו לעתיד, יהא בהתאם לממוצע שכרו- סך של 18,767 ₪. בהתאם לכך קבעה השופטת כי התובע זכאי פיצוי גלובאלי בגין הפסדים לעבר ואובדן השתכרות לעתיד כולל הטבות סוציאליות והפרשה לפנסיה בעקבות התאונה.

    כמו כן פסקה השופטת בנוסף פיצויים בגין עזרת צד ג', הוצאות רפואיות וכאב וסבל. כך שסך הפיצויים עמד על 115,000 ₪. סכום זה חוייבה חברת הביטוח בתוספת הוצאות משפט וכן שכר טרחת עו"ד בסכום כולל של  17,492 ₪

    ת"א 9524-02-11 פלוני נ' "איילון" חברה לביטוח בע"מ

    עורך דין יניר הראל מתמחה בדיני ביטוח ותאונות דרכים ומייצג מבוטחים ונפגעים בתביעות פיצויים עקב תאונות דרכים. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות מבוטחים ונפגעים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף. עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. משרד עורכי דין יניר הראל ושות' מתמחה במימוש זכויות מבוטחים ונפגעי תאונות.



    קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

      רוצים לדבר איתנו?

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

        סגירת חלון
        דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)