• שלישי  י"א תשרי התשפ"א  29.09.2020

מתי תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה?

07.08.2020, 07:10 · מדור תאונות דרכים · נקרא 111 פעמים

תמונת נושא עבור מתי תאונת דרכים היא גם תאונת עבודה?

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים אשר נחשבת לתאונת עבודה יכולה להיות תאונה המתרחשת בדרך לעבודה, תאונה המתרחשת בדרך חזרה מהעבודה וכן תאונה המתרחשת בזמן העבודה לרבות: שליח, תאונת משאית, תאונת אוטובוס ועוד.

תביעה נגד הביטוח הלאומי בנוסף לתביעה מכוח ביטוח חובה

כאשר מדובר בנפגע בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה בנוסף לתביעת כנגד חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה, באפשרות הנפגע לתבוע גם את ביטוח לאומי ובמקרים מסוימים אף חשוב לתבוע את ביטוח לאומי שכן אין "כפל פיצוי" וכל מה שהנפגע זכאי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי יקוזז מסכום הפיצוי לו זכאי מחברת הביטוח עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

אי לכך, במידה והנפגע לא ימצה את זכויותיו מול המוסד לביטוח לאומי ולא יקבל את הפיצוי שהינו זכאי היה לקבל מביטוח לאומי, חברת הביטוח יכולה לעשות לנפגע "ניכוי רעיוני" ולקזז את סכום הפיצויים שהיה אמור לקבל מביטוח לאומי מהפיצוי שאמור להינתן על ידה וכך עלול הנפגע להפסיד חלק מהפיצויים שהיה זכאי לקבל.

קבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

יניר הראל ושות׳ זמינים
גם בוואטסאפ

לחצו לפניה בוואטסאפ

דמי פגיעה בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה

בנוסף יש חשיבות רבה לזמן הגשת התביעה של הנפגע כנגד המוסד לביטוח לאומי ע"מ שלא להפסיד פיצוי בגין דמי פגיעה.

בשל מורכבות ההתנהלות מול שני גופים אלו, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין העוסק בתחום תאונות דרכים שיהנן תאונות עבודה וזאת על מנת למצות את זכויות הנפגע בצורה הטובה ביותר מול כל הגורמים האפשריים.

עו"ד יניר הראל מתמחה במימוש זכויות בקשר עם תביעות נפגעי תאונות דרכים במסגרת העבודה.

עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר המוביל "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד".

משרד יניר הראל ושות' הינו בעל הצלחות מוכחות וניסיון רב בטיפול בתביעות נפגעי תאונות דרכים.

קבלו ייעוץ ראשוני ללא התחייבות.
פנו אלינו לצורך מימוש זכויותיכם: