עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • שלישי  ט"ו ניסן התשפ"ד  23.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

נדחתה טענת "הראל" לאי גילוי במרמה ותשלם את מלוא תגמולי הביטוח

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
04.10.2019, 10:01 · מדור תביעות ביטוח · נקרא 2,706 פעמים

תמונת נושא עבור נדחתה טענת "הראל" לאי גילוי במרמה ותשלם את מלוא תגמולי הביטוח

עודכן לאחרונה ב־11:01, 17 באפריל 2020.

בית משפט השלום בהרצליה, מידי הרשם הבכיר צחי אלמוג, קבע כי על חברת הביטוח "הראל" לשלם למבוטח תגמולי ביטוח בריאות וכן קבע כי "הראל" לא הוכיחה כי התובעת מסרה תשובה בכוונת מרמה וכי על מנת לפטור את המבטח מתשלום תגמולי הביטוח עליה להוכיח שעסקינן בעניין מהותי, שהמבוטח ידע כי מדובר בדבר מהותי, וכי אי הגילוי של הדבר המהותי נעשה בכוונת מרמה. בית המשפט הבהיר כי יש לבחון האם העובדות היו עלולות להשפיע על נכונותו של המבטח לכרות את חוזה הביטוח.


סקירת חדשות משפטיות מפסיקת בתי המשפט בישראל • YHC-LAW 04.10.2019


התובעת מבוטחת ב"הראל" משנת 2013 בפוליסת ביטוח בריאות הכוללת, בין היתר, ביטוח לכיסוי מורחב לניתוחים. בפברואר 2017 אובחנה אצל התובעת מנלומה בעין ימין, כאשר נקודת חן מאובחנת מגיל 18. במרץ 2017 עברה התובעת ניתוח להסרת הנגע מהלחמית והקרנית שאובחן כמלנומה.

לאחר הניתוח פנתה התובעת ל"הראל" לקבלת תגמולי הביטוח, אך "הראל" לא הייתה מוכנה לשלם מעבר לניתוח הראשוני וזאת לטענתה בשל הסתרת מידע מטעם התובעת על נקודת החן בעין. ומשנדחתה פנייתה הגישה התובעת את תביעת ביטוח הבריאות דנן.

"הראל" טענה כי התובעת הפרה את חובת הגילוי וכי התובעת העלימה בכוונת מרמה פרטים מהותיים בדבר מצבה הרפואי לפני חתימתה על הצהרת הבריאות מטעמה.
התובעת מנגד טענה כי ענתה בתום לב כי אין לה מגבלה או מחלה וזאת מכוון שהיה מדובר בנקודת חן שאינה אובחנה כמחלה או מגבלה.
בית המשפט קבע כי תשובתה של התובעת הייתה תשובה מלאה ונכה וכי התובעת לא הסתירה בכוונת מרמה שום פרט מהותי על מצבה הרפואי, וכי אכן בעת ההצטרפות לביטוח לא ידעה ולא יכלה הייתה לדעת כי נקודת החן תהפוך לממאירה בעתיד.


שלחו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתביעת ביטוח סיעודי:


    עוד קבע בית המשפט כי הנתבעת לא הוכיחה כי התובעת מסרה תשובה בכוונת מרמה ואף כי הנתבעת לא הביאה כל ראיה המעידה כי מבטח סביר לא היה מבטח את התובעת לולא התשובה הנכונה הייתה ידועה לו.
    אי לכך, בית המשפט קבע כי ל"הראל" הנתבעת לא היה יסוד לדחיית תגמולי הביטוח במקרה דנן וכי הנתבעת תשלם לתובעת את כל תגמולי הביטוח וזאת בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל, בתוספת אגרת משפט והוצאות משפט.

    ת"א 49518-11-18 ברקת נ' הראל חברה לביטוח בע"מ


    עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. 


    עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר המוביל "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד".


    עו"ד יניר הראל מתמחה בייצוג מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח ומוביל בטיפול במימוש זכויות מבוטחים בקשר עם תביעות ביטוח בריאות


    משרד יניר הראל ושות' הינו בעל הצלחות מוכחות וניסיון רב בטיפול בתביעות ביטוח. 



    קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

      רוצים לדבר איתנו?

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

        סגירת חלון
        דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)