עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • ראשון  ו' ניסן התשפ"ד  14.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

חוזר בירור ויישוב תביעות ביטוח וטיפול בפניות מבוטחים


תמונת נושא עבור חוזר בירור ויישוב תביעות ביטוח וטיפול בפניות מבוטחים

עודכן לאחרונה ב־09:04, 09 ביוני 2023.

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון היא רשות ממשלתית המסדירה, בין השאר, את שוק הביטוח ומפקחת על פעילותן של חברות הביטוח השונות וסוגיות שונות הקשורות בטיפול בתביעות ביטוח.

בשנת 2016 הוציאה הממונה על הרשות דאז את חוזר גופים מוסדיים 2016-9-9 שעניינו ב"בירור ויישוב תביעות וטיפול בפניות ציבור". חוזר זה תוקן מאז מספר פעמים והוא מחייב את חברות הביטוח כאשר הן עוסקות בתביעות ביטוח לקבלת תגמולים ובפניות ציבור המבוטחים במגוון נושאים. להלן נציג מספר נושאים מרכזיים אשר הוסדרו בחוזר לענין הטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח:


עקרונות כלליים לטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח

הממונה קבעה בחוזר מספר עקרונות כלליים שלפיהם נדרשות חברות הביטוח לפעול כאשר הן מטפלות בתביעות ובפניות ציבור, והם: תום לב, ענייניות, יסודיות, יעילות, מקצועיות, שקיפות והוגנות.


מסמכים ומידע לצורך בירור תביעת הביטוח

חברת הביטוח מחויבת למסור לאדם שפנה אליה בנוגע להגשת תביעת ביטוח, מסמך המפרט את השלבים השונים בהליך בירור תביעת הביטוח וכן הנחיות כיצד עליו לפעול על מנת שתביעתו תתברר כיאות. חברת הביטוח יכולה לדרוש ממבוטח מידע ומסמכים הרלוונטיים לבירור זכאותו לקבלת תגמולים, והמבוטח מחויב לשתף עמה פעולה ולמסור לה מסמכים אלה. עם זאת, בחוזר נקבע כי חברת הביטוח אינה רשאית לדרוש ממבוטח מידע או מסמכים שאדם סביר לא יכול להשיג, אלא אם יש לה בסיס מוצק להנחה כי הוא אכן מחזיק במסמכים אלה.


הודעת החלטה בתביעת ביטוח

חברת הביטוח נדרשת למסור למבוטח את החלטה בתביעתו, בתוך 30 ימים מהמועד שבו מסר לה המבוטח את כל המידע הנדרש לשם בירור תביעת הביטוח (בין אם זו החלטה לקבל את התביעה באופן מלא או חלקי, לדחות אותה, או להמשיך את בירורה מעבר ל-30 ימים).


התקשרו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני והערכת סיכוי:
03-7765017

01

קבלו ייעוץ ראשוני והערכת סיכוי בשיחת טלפון

02

התקדמו לפגישת ייעוץ

03

הגישו תביעה למימוש מלוא זכויותיכם


    פנו אלינו במייל ונחזור אליכם בשעה הנוחה לכם:

    פנו אלינו במייל ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

    ניתן לפנות אלינו גם בוואטסאפ:

    לחצו לפניה בוואטסאפ


    לקבלת מידע נוסף בנוגע לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין לתביעות ביטוח לחצו על הלינק הבא:
    עורך דין לתביעות ביטוח


    הודעת פשרה בתביעת ביטוח

    גם במקרים בהם קיימת עמימות כלשהי, שבגינה חברת הביטוח מעוניינת להגיע לפשרה עם המבוטח, היא אינה רשאית להציע לו הצעת פשרה בלתי סבירה (למשל, בסכום נמוך מידי), אלא רק הצעה שמתיישבת באופן סביר עם הסיכויים והסיכונים של התביעה.

    חברת הביטוח נדרשת גם למסור למבוטח הצעת פשרה כתובה ומנומקת ולאפשר לו פרק זמן סביר ללמוד את ההצעה ולגבש עמדה לגביה.


    הודעת המשך בירור בתביעות ביטוח

    במקרה בו חברת הביטוח זקוקה לפרק זמן נוסף, מעבר ל-30 ימים, לשם השלמת בירור תביעת הביטוח, היא מחויבת למסור לתובע הודעה כתובה על כך שהיא ממשיכה לברר את התביעה וכן את הנימוקים להתארכות הבירור ובמידת הצורך, גם פירוט של מידע ומסמכים שהיא מבקשת מהמבוטח. ככל שהמשך הבירור מתארך עוד יותר, נדרשת החברה למסור למבוטח הודעת המשך בירור לפחות כל 90 ימים, אלא אם המבוטח כבר הגיש נגדה תביעה לבית המשפט או שהתעלם משתי הודעות רצופות בהן ביקשה ממנו מידע או מסמכים כלשהם.


    הודעת התיישנות למקרה ביטוח

    כאשר חברת הביטוח שולחת למבוטח הודעה על החלטה בתביעה או על המשך בירור, היא נדרשת לציין בהודעה זו, בהבלטה מיוחדת, את תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק, ולהבהיר כי מרוץ ההתיישנות אינו עוצר כאשר התביעה מתבררת על-ידי חברת הביטוח, אלא רק עם הגשת תביעה לבית המשפט.

    אם חברת הביטוח לא כללה פסקת התיישנות באחת מהודעות אלה, היא תיחשב כמי שהסכימה לכך שתקופת ההתיישנות תתארך בפרק זמן השווה לזמן שחלף מהמועד הראשון שבו היא היתה צריכה למסור את ההודעה עם פסקת ההתיישנות למבוטח ועד למועד שבו עשתה זאת בפועל.

    במהלך השנה האחרונה של תקופת ההתיישנות, תידרש חברת הביטוח לכלול פסקת התיישנות בכל הודעה שהיא שולחת למבוטח (ולא רק בהודעות ה"חשובות" ביותר).


    אזרחים ותיקים

    בתיקון שנערך בחוזר לפני כשנה, נוספו לו הוראות ייחודיות הנוגעות להתנהלות חברות הביטוח מול אזרחים ותיקים, וזאת כדי להקל עליהם את מימוש הביטוחים שברשותם.

    בתוך כך, נקבע בחוזר כי בשונה ממבוטח רגיל, הנדרש להגיש לחברת הביטוח תביעה כתובה, על גבי טופס שהכינה החברה, אזרח ותיק יהיה רשאי להגיש תביעה בעל-פה, באמצעות שיחה עם נציג של חברת הביטוח, אשר ימלא את הטופס עבורו.

    כמו כן, נקבע כי חברת הביטוח תעשה כל שביכולתה על מנת לקצר את זמני המענה לאזרחים ותיקים, וכן תמסור להם הודעות חשובות גם באמצעות שיחה טלפונית, בנוסף להודעה בדואר או במייל.


    עורך דין לתביעת ביטוח 

    קבלו ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח.
    ראו פרטים נוספים בנוגע לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בביטוח בלינק הבא:
    עורך דין לענייני ביטוח


    עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל.


    עורך דין יניר הראל מתמחה במימוש זכויות בקשר עם תביעות נגד חברות ביטוח.


    עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר המוביל "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד".


    משרד יניר הראל ושות' הינו בעל הצלחות מוכחות וניסיון רב בטיפול בתביעות אובדן כושר עבודה. 



    קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

      רוצים לדבר איתנו?

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

        סגירת חלון
        דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)