עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • שלישי  כ"ב ניסן התשפ"ד  30.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

בדרכה לעבודה נפגעה מרכב: תפוצה ב- 740 אלף ש"ח

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
18.07.2017, 08:07 · מדור תאונות דרכים · נקרא 3,823 פעמים

תמונת נושא עבור בדרכה לעבודה נפגעה מרכב: תפוצה ב- 740 אלף ש"ח

עודכן לאחרונה ב־09:49, 14 באוקטובר 2017.

פיצויים עקב תאונת דרכים

באחרונה התקבלה תביעה שהגישה לפני 6 שנים רוכבת אופנים כאשר נפגעה מרכב בדרכה לעבודה. בית משפט השלום בהרצליה נדרש לדון בסוגיית היקף הנזק שנגרם, ולאחר שמצא כי בעקבות תאונת הדרכים נגרמו לתובעת נזקים קשים, חייב את מבטחת הרכב הפוגע בתשלום פיצוים.

הצעירה שכיום כבר קרובה לגיל שלושים, נפגעה מרכב, המבוטח בידי הפניקס, בהיותה בת 22 בעת שרכבה על אופניים בדרכה לעבודה. בעקבות התאונה נהדפה הרוכבת אל שמשת הרכב והוטחה על הכביש. היא פונתה באמבולנס לבית-החולים איכילוב, שם נמצא, כי היא סובלת מחבלת ראש ושברים במקומות שונים בגופה.

מאחר שמדובר בתאונה שהתרחשה בדרך לעבודתה כמזכירה במשרד עורכי-הדין הרצוג פוקס נאמן, תאונת הדרכים הוכרה כתאונת עבודה במוסד לביטוח לאומי באופן שזיכה אותה בקבלת תגמולים.

לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתאונת דרכים - שלחו פרטים:

    בתביעה שהגישה ב-2011 עתרה לפיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה בעקבות תאונת הדרכים. את התביעה הגישה כנגד הנהג הפוגע וכנגד המבטחת הפניקס, כאשר המחלוקת בין הצדדים התמקדה בסוגיית הנזק.

    הליך שיקומי ארוך

    בתביעתה בין היתר תיארה התובעת כי כתוצאה מהתאונה היא נאלצה לעבור הליך שיקומי ארוך במהלכם לא עבדה ועד היום מתקשה לעבוד. כאשר את נכותה הרפואית העמידו המומחים בשיעור של 23.05%,  שביו היתר נקבעה לה נכות פסיכיאטרית צמיתה.

    לטענתה, נכויותיה הרפואיות באות לידי ביטוי ביכולת שהתפקוד שלה בחיי היום יום. כאשר היא מתארת כי היא מוגבלת בהליכה, לוקה בקושי בריכוז וירידה ביכולות הלימודיות וסובלת מדימוי עצמי ירוד בעקבות הצלקות. מכאן, לטענתה, נכותה התפקודית עולה על נכותה הרפואית ועומדת על שיעור של 25%.

    הנתבעת טוענת לעומת זאת, כי הנכות בגין הצלקות אינה תפקודית, כמו כן פגיעותיה האורטופדיות למי שעיסוקו אינו עבודה פיזית נמוכה משמעותית משיעורה הרפואי.

    בהקשר זה הוסיפה הנתבעת כי התובעת לא הוכיחה את קשייה. לטענתה, מעיון מקורות חייה עולה כי התובעת למדה פסיכולוגיה לתואר ראשון, סיימה בציונים גבוהים ומתעתדת להיות פסיכולוגית ומכאן שנכותה התפקודית האורתופדית עומדת לכל היותר על שיעור של 5%.

    התאונה השפיעה על תפקודה

    לאחר שבחנה השופטת לימור רייך את עדות התובעת היא שוכנעה כי הנכויות שהובחנו אצלה בעקבות התאונה יש בהם כדי להשפיע במישורי החיים השונים ובמגוון רחב של תחומי עיסוק, באופן שיש לקבוע כי מדובר בנכות תפקודית והעמידה אותה על 20%.

    השופטת אמנם מצאה כי לאחר תקופה החלה התובעת ללמוד לימודים אקדמאים אולם התרשמה כי הלימודים נעשו במאמצים רבים נוכח קשיי הזיכרון והריכוז ותוך נטילת קנאביס על מנת להקל את מצב התובעת.

    נזק עקב אובדן כושר השתכרות

    מכאן פנתה השופטת לבחון את אובדן כושר השתכרותה של התובעת בעקבות התאונה לאורך כל חייה, וקבעה כי יש לחשב נזק זה על פי השכר הממוצע במשק ועל פי הנכות התפקודית שנקבעה כאמור.

    בנוסף קבעה השופטת כי יש לפסוק לתובעת החזר עבור הוצאות רפואיות והוצאות בגין קושי בניידות שהוציאה ושעתידה להוציא התובעת.

    כמו כן הטילה פיצויים בגין הכאב והסבל שנגרם, בהתאם לתקנות, כך  שמחישוב סך הנזקים קבעה השופטת כי יש להעמיד את גובה הפיצויים בסך של 739,893 (לפני ניכוי תגמולי ביטוח לאומי)  בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

    ת"א 38346-07-11 א.ו. נ' פרידנר ואח'

    עורך דין יניר הראל מתמחה בנזיקין ודיני ביטוח ומטפל בתביעות נגד גורמי נזק וחברות ביטוח. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות נפגעים ומבוטחים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף ורכוש. עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל.


    תאונת דרכים – אובדן כושר השתכרות – תביעה בגין תאונת דרכים – תאונת דרכים בדרך לעבודה



    קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

      רוצים לדבר איתנו?

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

        סגירת חלון
        דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)