עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • שבת  י"ט ניסן התשפ"ד  27.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

תיקון חשוב לחוק חוזה ביטוח – הארכת תקופת ההתיישנות במקרים מסוימים

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
15.11.2021, 13:17 · מדור תביעות ביטוח · נקרא 2,066 פעמים

תמונת נושא עבור תיקון חשוב לחוק חוזה ביטוח – הארכת תקופת ההתיישנות במקרים מסוימים

עודכן לאחרונה ב־13:18, 15 בנובמבר 2021.

תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח – תיקון לחוק חוזה ביטוח

ביום 26.11.2020 נכנס לתוקפו התיקון לחוק חוזה ביטוח, אשר מאריך את תקופת ההתיישנות מ-3 שנים ל-5 שנים וזאת בנוגע לפוליסות הבאות:

ביטוח חיים (כשמקרה הביטוח הוא מותו של המבוטח או זולתו), ביטוח מפני מחלות ואשפוז וביטוח סיעודי.

תקופת ההתיישנות הוארכה ל-5 שנים ממועד קרות מקרה הביטוח וזאת על מנת לאפשר למבוטחים מוחלשים למצות זכויותיהם מול חברות הביטוח השונות ולא לפספס את זכאותם לקבלת תגמולים.

התיקון נכנס לתוקף ביום 26 לנובמבר 2020 עם מועד פרסמו ברשומות.

התיקון אינו חל באופן רטרואקטיבי על פוליסות ישנות, אלא על מקרים שהתרחשו לאחר כניסתו לתוקף, כלומר, על פוליסות שנרכשו או חודשו לאחר נובמבר 2020.

עוד קובע התיקון, כי על חברת הביטוח ליידע את המבוטח באופן ברור, על תקופת ההתיישנות – הודעה ראשונה 12 חודשים לפני סיום תקופת ההתיישנות והודעה נוספת 3 חודשים לפני סיום תקופת ההתיישנות וזאת גם אם מתקיים מו"מ בין הצדדים בנוגע לתגמולי ביטוח.

חשוב להדגיש, כי עצם פנייתו של מבוטח לחברת הביטוח, אינה עוצרת את מירוץ ההתיישנות, אלא הוא נעצר רק באמצעות הגשת תביעה לבימ"ש או בסיום ההליך מול חברת הביטוח. כמו כן, חברת הביטוח והמבוטח יכולים להסכים על הארכה של תקופת ההתיישנות, אם כי לא יוכלו להסכים על קיצורה.

בכל מקרה יש לפנות להתייעצות עם עורך דין תביעות ביטוח ולקבל ממנו חוות דעת בקשר עם עובדות המקרה הספציפי.

וזו לשון התיקון:

"תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח היא שלוש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח, ולעניין ביטוח חיים, ביטוח מפני מחלות ואשפוז וביטוח סיעודי – חמש שנים לאחר שקרה מקרה הביטוח; היתה עילת התביעה נכות שנגרמה למבוטח ממחלה או מתאונה, תימנה תקופת ההתיישנות מיום שקמה למבוטח זכות לתבוע תגמולי ביטוח לפי תנאי חוזה הביטוח; לעניין זה, "ביטוח חיים" – ביטוח שמקרה הביטוח הוא מותו של המבוטח או של זולתו.
הודעה על סיום תקופת ההתיישנות ומניינה
(תיקון מס' 11) תשפ"א-2020
31א.(א)בלי לגרוע מהוראות הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון לעניין זה, הודיע מבוטח או מוטב למבטח על קרות מקרה הביטוח לפי סעיף 22, יודיע לו המבטח במענה על אותה הודעה, ולאחר מכן בכל הודעה הנוגעת לדרישה לתגמולים מאותו מקרה ביטוח, באופן ברור ובולט לעין –
(תיקון מס' 11) תשפ"א-2020
(1)מהי תקופת ההתיישנות לפי סעיף 31;
(תיקון מס' 11) תשפ"א-2020
(2)שמניין תקופת ההתיישנות אינו נעצר בעקבות מסירת התביעה למבטח.
(תיקון מס' 11) תשפ"א-2020
(ב)הודיע מבוטח או מוטב כאמור בסעיף קטן (א), יתריע המבטח בפני המבוטח או המוטב בכתב, 12 חודשים לפני סיום תקופת ההתיישנות לפי סעיף 31 ובהודעה נוספת שלושה חודשים לפני סיום התקופה האמורה, על משמעות סיום תקופת ההתיישנות אף אם מתנהל ביניהם משא ומתן." (חוק חוזה הביטוח, תשמ"א-1981 – מאגר נבו)


 

עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. 


עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר המוביל "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד".


עו"ד יניר הראל מתמחה בייצוג מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח ומוביל במימוש זכויות מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח תאונות אישיות


משרד יניר הראל ושות' הינו בעל הצלחות מוכחות וניסיון רב בטיפול בתביעות ביטוח. 



קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

    רוצים לדבר איתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      סגירת חלון
      דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)