עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • רביעי  ט"ז ניסן התשפ"ד  24.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

תאונת דרכים: החליק עם קטנוע ויפוצה בכ-800 אלף ש"ח

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
22.04.2018, 16:17 · מדור תאונות דרכים · נקרא 3,499 פעמים

תמונת נושא עבור תאונת דרכים: החליק עם קטנוע ויפוצה בכ-800 אלף ש"ח

עודכן לאחרונה ב־07:35, 06 בדצמבר 2019.

תביעת תאונת דרכים קטנוע

התובע, בשנות הארבעים לחייו, החליק במהלך עבודתו כשליח פיצה בעת נסיעה על קטנוע ונחבל קשות. הוא נאלץ לעבור טיפולים ובמשך שנתיים לא שב לעבודתו. באחרונה קיבל בית משפט השלום בהרצליה את תביעתו לפיצויים לפי החוק. אלא שבחישוב הפסדי השכר לעתיד, נקבע כי בסיס השכר יחושב על פי עבודתו הקודמת כמנהל תחנת דלק.


לפני כארבע שנים נפגע התובע בתאונת דרכים קשה בהיותו כבן ארבעים, במהלך עבודתו עת הקטנוע עליו רכב החליק על כתם שמן בכביש. כתוצאה מכך, נהדף התובע אל הכביש ונחבל קשות.

ממקום התאונה הוא פונה לבית-החולים קפלן, שם אובחנו אצלו חתך ושבר במרפק כמו כן קרע בכתף. הוא אושפז מספר ימים בבית-החולים לצורך טיפול, בהמשך הוא נותח ושוחרר עם המלצה לנטילת משככי כאבים וטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

מכיון שהתאונה ארעה במהלך עבודתו של התובע כשליח "דומינוס", התאונה הוכרה כתאונת עבודה ע"י המוסד לביטוח לאומי. נוכח מצבו הרפואי כתוצאה מהתאונה, הוועדה הרפואית של הביטוח לאומי קבעה לתובע תקופת אי-כושר מלא למשך שלושה חודשים, בהמשך היא קבעה לו נכויות זמניות שבסופן מצאה כי נותרה לו נכות צמיתה בשיעור של 34.59%, בין היתר בשל הגבלה בתנועות בכתף והמרפק וכן צלקות.

בהמשך הגיש התובע תביעת תאונות דרכים קטנוע כנגד חברת הביטוח בבקשה לפצותו בגין הנזק שנגרם. חברת הביטוח "המאגר הישראלי לביטוח רכב- הפול" שביטחה את הקטנוע, לא הכחישה את עצם התרחשות התאונה ונסיבותיה כך שסלע המחלוקת נסוב אך בסוגיית היקף הנזק שנגרם לתובע.


שלחו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתביעה בגין תאונת דרכים:


    קבלו ייעוץ ללא התחייבות: פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


    בתביעתו טען התובע כי במשך שנים עסק בניהול מכירות ובתקופה שלפני התאונה עבד כמנהל מתחם דלק בחברת "דור אלון", אלא מעבודה זו הוא פוטר כשנה לפני התאונה ובהמשך עבד בעבודות מזדמנות שונות, בין היתר כשליח על קטנוע בחברת "דומינוס פיצה", במהלך עבודתה זו אירעה תאונת הדרכים שבגינה נעדר במשך כשנתיים. התובע סיפר כי כאשר שב לעבוד הוא חזר לעבודתו בתפקיד אותו מילא לפני התאונה, כמנהל מתחם דלק בחברת "דור אלון" אך כעבור למעלה משנה, הוא פוטר. בתביעתו עתר התובע להפסדים שנגרמו לו לאחר התאונה

    כך שלשיטתו יש לפצותו בגין השנתיים ימים בהן לא עבד וזאת כאשר את השנה הראשונה על בסיס שכר של עבודות מזדמנות ולגבי שנה השנייה על בסיס שכר של מנהל תחנה. בנוסף התובע עתר לפיצויים בגין הפסדים עתידיים בשל הנכויות שנגרמו לו.

    נכות רפואית בהתאם לקביעת הביטוח לאומי

    לעניין הנכות התפקודית התובע טען, כי נכותו בעבודתו כשכיר שקולה לנכותו הרפואית, כפי שנקבעה ע"י המוסד לביטוח לאומי. לטענתו, השפעת נכותו הרפואית על כושר עבודתו באה לידי ביטוי בכאבים בכתף ובמרפק, חוסר תחושה ביד והגבלות תנועה. כפועל יוצא מכך הוא מתקשה בהורדת מוצרים ממדפים עליונים, הרמת משאות ומשקלים כבדים. לעומת זאת, הנתבעת טוענת, כי נכותו התפקודית של התובע נופלת מנכותו הרפואית.

    השופטת לימור רייך מבית משפט השלום בהרצליה קבעה תחילה כי לעניין הנכות הרפואית היא מקבלת את עמדת הביטוח לאומי לאחר שלא הוגשה כל ראיה סותרת מצד הנתבעת, והעמידה את הנכות כאמור בשיעור של 34.59%.

    בהמשך נדרשה השופטת לבחון את הנכות התפקודית שנגרמה לתובע, אלא שלא מצאה לקבל בעניין זה את טענת התובע. לשיטתה, התובע שהנטל מונח לפתחו, לא הביא כל ראיה אובייקטיבית שיש בה כדי ללמד על מידת השפעת נכותו הרפואית בפועל על כושר עבודתו. כך למשל, נמנע מלהביא מי מהממונים עליו שבעדותם היה כדי לשפוך אור בסוגיה זו ואף לא סיפק כל הסבר המניח את הדעת להימנעותו כאמור, כך שקבעה כי עניין זה עומד לחובתו.

    בהמשך היא הוסיפה כי לא ניתן להתעלם מכך שלאחר תאונת הדרכים שב התובע לעבודתו כמנהל מתחם דלק, כעובר לתאונה, וזאת למשך תקופה לא מבוטלת של למעלה משנה וחצי, ברציפות, בהיקף עבודה מלא ובשכר דומה וכי הפסקת עבודתו כאמור באה אך מיוזמתו. יחד עם שיקולים אלה מצד אחד, וכן מצד שני טיב הנכויות האורתופדיות שלרוב משקפות את הנכות התפקודית, יחד עם גילו של התובע והאפשרות הסבירה כי נכויות אלו תקשינה עליו בעתיד, מצאה השופטת להעמיד את הנכותו התפקודית של התובע על שיעור של 25%.

    בסיס שכר של מנהל ולא של שליח פיצה

    לעניין השכר קבעה השופטת כי שכרו של התובע לפני התאונה מעבודתו כמנהל מתחם בחברת דור אלון, הוא המשקף את כושר השתכרותו לעתיד משום שמצאה כי העבודות שעבד התובע בסמוך לתאונה בתור שליח פיצה וששכרם היה נמוך משמעותי משכרו כמנהל תחנת דלק, היו עבודות זמניות תוך כדי חיפוש עבודה שתהלום ניסיונו כאיש מכירות. חיזוק לכך מצאה בעבודה שכשנתיים לאחר התאונה חזר התובע לעבודתו כמנהל מכירות בתחנת דלק.

    מכאן ניגשה השופטת לבחון את הפסד ההשתכרות של התובע החל מקרות התאונה ועד למועד מתן פסק הדין, זאת לאחר שהתובע לא עבד במשך שנתיים לאחר התאונה. השופטת בחנה בעניין זה את מכלול השיקולים הכוללים בין היתר את גילו של התובע, תקופות אי-הכושר הזמניות שנקבעו לו, נכותו התפקודית, כמו כן את שכרו וטיב עיסוקו ערב התאונה כשליח בחברת דומינוס פיצה מחד ומסקתנה של השופטת באשר לפוטנציאל השתכרותו מאידך והעובדה כי כיום הוא מובטל ומצאה לפסוק לתובע פיצוי בגין הפסדי העבר על דרך האומדנה בסך גלובאלי של 175,000 ₪.

    בנוסף, בנוגע להפסדי שכר לעתיד בעקבות תאונת הדרכים עבור התקופה שממתן פסק הדין ועד גיל הפרישה לפנסיה, חישבה השופטת את הפיצויים בגין ראש נזק זה ופסקה לתובע פיצויים בסך כולל של 457,405 ₪ . כמו כן הוסיפה השופטת לתובע פיצויים בגין הפסד פנסיה, הוצאות של עזרת הזולת ונסיעות וכן בשל הכאב וסבל שנגרם לו כך שסך הפיצויים להם זכאי מכוח תביעת תאונת הדרכים קטנוע של התובע עומדים על סך כולל של 797,092 ₪. כך שלבסוף, לאחר ניכוי תגמולי המוסד לביטוח לאומי שקיבל התובע ואמור לקבל בעתיד בסך של  524,829 ₪, חויבה חברת הביטוח לשלם לתובע סך כולל של 272,263 ₪ בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

    ת"א 59980-12-14 ר.ק. נ' המאגר הישראלי לביטוח רכב-"הפול"

    עורך דין יניר הראל מתמחה בדיני ביטוח, נזיקין ותאונות דרכים ומייצג מבוטחים ונפגעים בתביעות נגד חברות ביטוח וגורמי נזק. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות מבוטחים ונפגעים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף ורכוש. עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל.  משרד עורכי דין יניר הראל ושות' מתמחה במימוש זכויות מבוטחים ונפגעי תאונות.



    קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

      רוצים לדבר איתנו?

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

        סגירת חלון
        דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)