• חמישי  י"ח אדר ב' התשפ"ד  28.03.2024

הזכות לתגמולי ביטוח כאשר חסרים מסמכי הפוליסה

תמונת נושא עבור הזכות לתגמולי ביטוח כאשר חסרים מסמכי הפוליסה

עודכן לאחרונה ב־05:59, 23 בספטמבר 2022.

גילוי מסמכים למבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה

בפרשת פלוני נ' כלל -אררט חברה לביטוח בע"מ נדרש בית המשפט לקבוע האם חשמלאי רכב אשר נפגע בברכו זכאי לקבל תמלוגי ביטוח בגין אובדן כושר עבודה. חברת הביטוח טענה כי התובע אינו מבוטח בפוליסת אובדן כושר אולם לא המציאה את הפוליסה לתיק בית המשפט וגם לא את המסמכים הנלווים לפוליסה.

בהתאם לסעיף 2(א) לחוק חוזה הביטוח, פוליסת ביטוח היא מסמך בכתב המפרט את זכויות הצדדים וחיוביהם לאחר שנכרת בין הצדדים חוזה ביטוח. לאור נוסחו הכללי של הסעיף, הותקנו תקנות הפיקוח על עסקי ביטוח (צורת פוליסה ותנאיה), תש"ם-1980 ובתקנה 2 נקבע כי בפוליסה יצוינו לכל הפחות: שם המבוטח; שם המבטח; הסיכון המבוטח וגבולות האחריות של המבטח; תנאים וסייגים לחבות המבוטח או להיקפה; דמי הביטוח ותאריך הוצאת הפוליסה. בדרך כלל המבטח ממציא למבוטח את חוברת הפוליסה המלאה המכילה את התנאים הכלליים (המכונה גם "ז'קט") ורשימת תנאי הפוליסה המותאמים ספציפית למבוטח (המכונה גם "הרשימה").

שלחו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לאובדן כושר עבודה:

כדי להצליח בתביעת אובדן כושר עבודה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מעו"ד המתמחה באובדן כושר עבודה.

התקשרו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני והערכת סיכוי:

קבלו ייעוץ ראשוני והערכת סיכוי בשיחת טלפון

התקדמו לפגישת ייעוץ

הגישו תביעה למימוש מלוא זכויותיכם

פנו אלינו במייל ונחזור אליכם בשעה הנוחה לכם:

פנו אלינו במייל ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

ניתן לפנות אלינו גם בוואטסאפ:

לחצו לפניה בוואטסאפ

חובת חברת הביטוח למסור מסמכים בתביעת אובדן כושר עבודה

בהתאם להוראת סעיף 2(א) לחוק חוזה הביטוח, על המבטח חלה חובה למסור למבוטח העתק מן הפוליסה. המדובר בחובה מהותית ותכליתה להבטיח יכולת המבוטח לעמוד על זכויותיו וחובותיו. הן נקיטת צעדים בכל הקשור לשמירה על נושא הביטוח והקפדה על הוראות המבטח והן מימוש זכויותיו בעת קרות מקרה הביטוח. על המבטח להוכיח שהמציא את פוליסת הביטוח למבוטח ושזו אכן הגיעה אל המבוטח הספציפי.

בית המשפט פסק במקרה הנדון אי המצאת הז'קט ע"י המבטח גרמה לנזק ראייתי המעביר את נטל השכנוע אל חברת הביטוח להוכיח כי תנאי הפוליסה הם התנאים להם היא טוענת.
      מאחר וחברת הביטוח לא הוכיחה מהם תנאי הפוליסה נקבע כי התובע זכאי לתגמולי הביטוח.

ת"א 14607-10-10 פלוני נ' כלל -אררט חברה לביטוח בע"מ

עו"ד יניר הראל מתמחה בייצוג מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח ומוביל בטיפול במימוש זכויות מבוטחים בקשר עם תביעות אובדן כושר עבודה. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים המשפטיים הנדרשים לצורך מימוש זכויות מבוטחים המצויים באובדן כושר עבודה.

עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל.

עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר המוביל "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד".

עו"ד יניר הראל מתמחה במימוש זכויות מבוטחים בקשר עם תביעות אובדן כושר עבודה.

כדי להצליח בתביעת אובדן עושר עבודה חשוב להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה.