עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • חמישי  י"ח אדר ב' התשפ"ד  28.03.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

נפגעה בתאונת דרכים עצמית ותקבל פיצוי של 322 אלף ש"ח

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
26.10.2017, 07:48 · נקרא 5,105 פעמים

תמונת נושא עבור נפגעה בתאונת דרכים עצמית ותקבל פיצוי של 322 אלף ש"ח

עודכן לאחרונה ב־07:55, 13 בספטמבר 2019.

נגרמו שברים כתוצאה מתאונת דרכים עצמית

ת"א 1724-02-14 ד. נ' הפניקס חברה לביטוח בע"מ • פסק הדין ניתן בביהמ"ש ביום 11.10.2017 • חדשות המשפט YHC-LAW

מנהלת עסק לתיירות לשעבר נפגעה לפני כ-4 שנים מתאונת דרכים עצמית. בתביעתה כנגד חברת הביטוח עתרה לפיצויים בגין הנזיקים שנגרמו לה. באחרונה נדרשה השופטת סיגלית מצא להכריע בשאלת היקף הנזק.


בדצמבר 2013 נפגעה בת 61 בתאונת דרכים עצמית, היא הובהלה למרכז הרפואי כרמל, שם אובחן כי היא סובלת משברים בקרסול ובכף רגל ימין. היא נותחה ושוחררה במחלקת שיקום. עוד עולה כי האישה סובלת מהפרעה פוסט טראומטית עקב התאונה.

בתביעת תאונת דרכים שהגישה האישה לבית משפט השלום בחיפה כנגד מבטחת הרכב "הפניקס" עתרה לפיצויים בגין הנזק שנגרם לה הכוללים בין היתר הפסדי שכר והוצאות רפואיות.

המומחה שמונה מטעם בית המשפט בתחום האורטופדי קבע כי התובעת סובלת מנכות אורתופדית צמיתה בשיעור 28% בגין מגבלות ניכרות בקרסול וכאבים בתנועות מפרקי כף הרגל. כן קבע כי לתובעת נכות פלסטית בשיעור 5%. בתחום הנפשי נקבעה נכותה הצמיתה בשיעור 10%. כך שנכותה הרפואית המשוקללת נעמדה על 38.44%.

בתביעתה טענה התובעת כי טרם תאונת הדרכים עבדה כ-35 שנה בתחום התיירות. היא ניהלה סוכנויות נסיעות, והקימה חברה שגילגלה עסקאות בשווי של מיליונים. אך בהמשך סיפרה כי החברה נקלעה לחובות. כמו כן ציינה כי ב-12 השנים האחרונות שלפני התאונה עבדה כמנהלת רכש של תיירות בהסתדרות המורים. ומספר חודשים לפני התאונה סיימה את עבודתה לאחר שחברתה לא זכתה במכרז, ושקלה את המשך תעסוקתה בעתיד.


נפגעתם בתאונת דרכים? פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי: 03-7765017
יניר הראל ושות' מובילים בהשגת פיצויים מרביים ומומלצים בעקביות ע"י לקוחות
לחצו לקבלת מידע נוסף: תביעה תאונת דרכים


לאחר התאונה עבדה התובעת במשך כחצי שנה במשרד תיירות נוסף, עד להתפטרותה נוכח קשייה ומגבלותה. היא העידה כי למרות כל הידע המקצועי שלה, אף אחד לא יקבל אותה לעבודה גמישה כפי יכולתה. לפיכך, טענה כי נכותה התפקודית גבוהה בהרבה מנכותה הרפואית ומגיעה כדי 100%.

חברת הביטוח חלקה על טענות התובעת לעניין השכר וטענה כי בסיס השכר של התובעת נמוך מהשכר הקבוע במשק ויש לחשב את הפיצויים לפיו. זאת בין היתר לאור העובדה כי מנתוני השכר נראה כי התובעת נדרשה להחזיר חובות גדולים לספקים בעקבות פעילות החברה שבבעלותה. כמו כן נתוני השכר לא היו קבועים.

בנוסף, חברת הביטוח טענה כי נכותה התפקודית של התובעת נמוך מהרבה מנכותה הרפואית ואת לאור העובדה כי התובעת המשיכה לעבוד למשך זמן ארוך לאחר התאונה.

נקבע נכות תפקודית של 30%

לאחר בחינת הטענות מצאה השופטת סיגלית מצא כי התובעת אמנם אינה בכושר בו הייתה לפני התאונה, אולם לא השתכנעה כי אינה מסוגלת לעבוד.

"ברי כי השתלבות בשוק העבודה בגיל מבוגר ולאחר שנים רבות של עצמאות ועבודה בעלת גוון מסויים, אינה משימה קלה, אולם לא השתכנעתי כי נכותה הרפואית של התובעת היא בלבד שעומדת לה לרועץ. התובעת עברה תקופת שיקום ארוכה מאוד, גופנית ונפשית. היא עצמאית בתיפקודה ואינה נעזרת במשק הבית, היא מארחת ומטיילת. יש להניח כי היא אף מסוגלת לעבוד, גם אם בעבודה, היקף או מתכונת שונה מזו בה עסקה בעבר" כתבה  השופטת בפסק הדין ולאחר לאחר ששקלה את כלל הנתונים הגיעה למסקנה כי נכון להעמיד את נכותה התפקודית של התובעת על 30%.

מכאן פנתה השופטת לבחון את בסיס השכר. היא מצאה כי נתוני השכר של התובעת במהלך השנים היו שונים מעת עת כמו כן התובעת נדרשה להחזיר חובות של חברת תיירות בבעלותה. משכך קבעה השופטת כי השכר בתשעת החודשים שלפני התאונה מהווה אינדיקציה נכונה לשכרה של התובעת באופן שהעמידה את השכר החודשי על סך של 7,408 ש"ח נטו.

בעת שקבעה השופטת פיצויים בגין הפגיעה בכושר ההשתכרות של התובעת נתנה השופטת דעתה בין היתר לגילה של התובעת, השכלתה, כישוריה, משלח ידה, עיסוקה לפני התאונה ולאחריה, כמו כן נתנה השופטת דעתה לנסיבות שונות ונוספות שיכולות להשפיע על יכולת התפקוד של הנפגעת כגון מצב התעסוקה בשוק הרלבנטי.

משכך, סה"כ נזקים הכוללים בין היתר הפסד שכר ופנסיה לגבי העבר והעתיד והוצאות רפואיות, תוך ניכוי התשלום התכוף שכבר שולם ותשלומי מל"ל , חוייבה המבטחת לשלם 322,564 ש"ח. בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בשיעור 13%.




Avatar photo

המאמר פורסם על ידי עו״ד יניר הראל

יניר הראל (עו"ד ומגשר) הינו בעל ניסיון משפטי של 20 שנים והיה שותף עד לשנת 2012 באחד ממשרדי עורכי הדין המובילים והגדולים בישראל וייצג במסגרת זו חברות ביטוח, ארגוני ביטוח וחברות ציבוריות ופרטיות בהליכים משפטיים בבתי המשפט ובהליכי חקיקה בכנסת וכך צבר ידע משפטי מעמיק בתחום הביטוח והמשפט המסחרי בישראל.

עו"ד יניר הראל הינו עורך דין מוביל בישראל בייצוג בתחום הביטוח ובעל הצלחות משמעותיות בטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח.
עו"ד יניר הראל פרסם בשנת 2018 את הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" בהוצאה לאור הוותיקה והמוערכת: "פרלשטיין – גינוסר". הספר הפך במהרה לספר מוביל בתחומו ונרכש ע"י הנהלת בתי המשפט לספריות בתי המשפט וכן ע"י ספריות של אוניברסיטאות ומכללות.

חשוב לדעת: שכ"ט עו"ד המקובל בתביעות ביטוח מבוסס על הצלחה ומשולם רק במקרה של זכיה.

עו"ד יניר הראל הינו חבר בוועדת ביטוח של לשכת עורכי הדין בישראל ופעיל בסוגיות הנוגעות לחקיקה והסדרים בתחום הביטוח.
עו"ד יניר הראל מפרסם באופן קבוע בכלי התקשורת מאמרים וחדשות משפטיות מפסיקת בתי המשפט בישראל.
עו"ד יניר הראל הינו בוגר הקורס היוקרתי של הרווארד לניהול מו"מ (NOP).
עו"ד יניר הראל דובר ארבע שפות: עברית, אנגלית, איטלקית וצרפתית.

יניר הראל ושות' בהובלת עו"ד יניר הראל דורגו ע"י Dun's 100 כמשרד עורכי דין מוביל בישראל בתחום הביטוח.

עו"ד יניר הראל מומלץ בעקביות:

"מקצוען אמיתי ומביא תוצאות" "ממליץ בחום על עו״ד יניר הראל. מקצועי ורציני. השיג לי תוצאה מצוינת ומהירה!!!"

"מומלצים בחום. לקח תיק בעייתי, והפך לתיק מנצח. עם הרבה סבלנות, תמיכה ומקצועיות."

"תותח. תודה רבה לעו"ד הראל על סיוע מול חברות הביטוח,לאחר ש-3 עורכי דין אחרים לא הצליחו."

"ברצוני להודות לעו"ד הראל יניר על הטיפול המקצועי והמסור בתביעה נגד חברת הביטוח."

[duns100quote]

 

[steps]

[whatsapp]

[duns100pdf]

משרד יניר הראל ושות' מייצג תובעים פרטיים, עסקים וחברות בהליכים משפטיים מכוח פוליסות ביטוח ובפרט בתחומי הביטוח הנוגעים לביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות דרכים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חיים, ביטוח חבויות, ביטוח סיעודי, ביטוח מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות וביטוח רכוש עסקי.

משרד יניר הראל ושות' מייצג אנשי עסקים מובילים, עסקים, עמותות, חברות ציבוריות ופרטיות מובילות בישראל בתחום המשפט המסחרי ומתמחה במתן ייעוץ משפטי שוטף, ייצוג בבתי המשפט, טיפול בתביעות כספיות בהיקפים משמעותיים ובעסקאות מסחריות מורכבות.

יניר הראל ושות' משרד עורכי דין
הניסיון, הידע והמקצועיות שלנו מובילים להצלחות
מובילים בייצוג בתביעות ביטוח, תאונות דרכים, מסחרי נזיקין 

קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

    רוצים לדבר איתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      סגירת חלון
      דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)