עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • חמישי  י"ח אדר ב' התשפ"ד  28.03.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

1.2 מיליון ש"ח פיצויים לצעיר שנפגע קשה בתאונת דרכים: "הרסה את חייו"

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
11.10.2017, 06:24 · נקרא 6,267 פעמים

תמונת נושא עבור 1.2 מיליון ש"ח פיצויים לצעיר שנפגע קשה בתאונת דרכים: "הרסה את חייו"

עודכן לאחרונה ב־07:58, 13 בספטמבר 2019.

"כלל" חויבה לשלם בגין נזקים פיזיים ונפשיים

ת"א 31197-12-09 מ. י. נ' כלל חברה לביטוח ואח' • פסק הדין ניתן בביהמ"ש ביום 02.10.2017 • חדשות המשפט YHC-LAW

בית משפט המחוזי בתל אביב חייב באחרונה את חברת הביטוח "כלל" לפצות צעיר שנפגע קשה בתאונת דרכים. לאור ממצאי המומחים הרפואיים שמצאו בין היתר פגיעה נפשית, נוירולוגית ואסטטית עקב תאונת דרכים, העמידה השופטת את נכותו של התובע על 46 אחוזי נכות ועל בסיסה פסקה פיצויים.


ביולי 2009 נפגע צעיר בהיותו בן 24 בתאונת דרכים קשה. הוא הובהל לבית-חולים סורוקה שם היה מאושפז למעלה משבועיים ימים. בבדיקות שבוצעו לאחר התאונה נמצא כי הוא סובל מחבלת ראש קשה עם שברים בעצמות הפנים כך שהוחלט על ביצוע ניתוח לשחזור עצמות הגולגולת.

בהמשך, הועבר הנפגע להמשך טיפול שיקומי בבית לוינשטיין כשהוא מתנייד בכיסא גלגלים וסובל מכאבי גב תחתון וראש עזים וכן מקשיים בזיכרון עד לשחרורו. אלא שלמרות השיפור במצבו כפי שעלה מסיכום האשפוז, חש הצעיר כי תאונת הדרכים הרסה את חייו.

בתביעת תאונת דרכים רכב מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהגיש לבית משפט המחוזי תל אביב כנגד חברת הביטוח "כלל" עתר הנפגע לפיצויי עתק בעקבות הנזקים הפיזיים ונפשיים שנגרמו לו בעקבות תאונת הדרכים. בתביעתו מעלה התובע תמונה עגומה לפיה חייו נהרסו בעקבות התאונה הן במישור התפקוד היום-יומי והן במישור התעסוקתי.

לדבריו שאיפתו הייתה להתקדם ולהיות ספר צמרת – מעצב שיער אך חלומו נגדע בעקבות תאונת הדרכים ולטענתו, יכולת החשיבה שלו נפגעה, הוא סובל מקושי בהתארגנות במטלות היום, קשיי זיכרון, מצב רוח קשה, התפרצויות זעם ופאניקה. כמו כן הפגיעה הביאה לירידה משמעותית בראייה בעין ימין עד כי הוא כמעט ואינו רואה בה. כמו כן הוא סובל מכאבים קשים ומחוסר יכולת לישון בלילות.


נפגעתם בתאונת דרכים? פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי: 03-7765017
יניר הראל ושות' מובילים בהשגת פיצויים מרביים ומומלצים בעקביות ע"י לקוחות
לחצו לקבלת מידע נוסף: תביעה תאונת דרכים


התובע מבכה בעיקר את הפגיעה במראה פניו שהפכה אותו "מגבר חתיך ויפה שנשים נמשכו אליו לגבר מעוות" – כך כהגדרתו שלו. בנוסף הוא מתלונן על אובדן חוש הריח והטעם וקשיי נשימה.

התובע מבקש לערוך חישוב של הפסדי השתכרותו על בסיס השתכרות בעבר בשיעור של – 5,500 שקלים כאשר לטענתו עבד באופן עצמאי בתחום הספרות וכשכיר בסופר ואילו לעתיד על בסיס השכר הממוצע במשק.

הנתבעת טענה מנגד כי דרישת התובע לחישוב שכרו בעבר על בסיס של 5,500 ₪ אין לה על מה שתסמוך כאשר התובע עצמו לא ידע להסביר כיצד חושב הסכום. באשר לחישוב לעתיד סבורה הנתבעת כי אין מקום לערוך חישוב לפי השכר הממוצע במשק שכן התובע נפגע כאשר מסלול עבודתו נבחר והוא עבד בו.

עוד היא טוענת שנתוניו של התובע מצביעים כי פוטנציאל ההשתכרות שלו אינו צפוי להגיע לשכר הממוצע במשק. בעניין זה היא מפנה להישגיו הנמוכים בבית הספר ובשירות הצבאי, עברו התעסוקתי הלא יציב לפני תאונת הדרכים, השתכרותו הנמוכה כעצמאי שהגיעה לכדי 40% משכר המינימום והעובדה שהשיקול הכלכלי לא היה בראש מעייניו כאשר העדיף לעסוק בספרות הגם שהייתה לו עבודה מכניסה הרבה יותר בעבודתו בשופרסל.

נכות רפואית עקב תאונת הדרכים

השופטת חדווה וינבאום וולצקי בחנה את טענות הצדדים ואת חוות הדעת הרפואיות שהוגשו מטעמם. היא סברה כי הנכויות בגין פגיעת הראש, הן מן הפן הנוירולוגי והן מן הפן הנפשי, הינן משמעותיות ומשפיעות על תפקודו של התובע בחיי עבודתו ובחיי היום-יום. גם לגבי מראהו האסטטי של התובע קבעה השופטת כי מדובר בפגיעה קשה.

"אני סבורה כי פגיעתו של התובע בתחום הנוירולוגי והפסיכיאטרי בגין הפגיעה המוחית, על נתוניו האישיים שעובר לתאונה, הינה משמעותית" כתבה השופטת והוסיפה "התרשמתי כי התובע אכן סובל מאד ממראהו החיצוני מאז הפגיעה בתאונה. זאת הגם שאין ספק שהוא רואה בחומרה יתרה את הפגיעה ומייחס לה כיעור ברמה שאינה תואמת את המציאות".  כך שלבסוף העמידה השופטת סה"כ את נכותו הרפואית המשוקללת של התובע עקב תאונת הדרכים על 46%.

את שיעור הנכות התפקודית כולה שנובעת מהפגיעה הנוירולוגית, הפסיכיאטרית והאסטטית סיכמה השופטת ב- 37% נכות.

לפיכך, על סמך הנכויות שנקבעו כאמור ולאחר חישוב בין היתר את הוצאותיו הרפואיות של התובע, הכאב והסבל שנגרם וכן הפסדי השתכרות העמידה השופטת את נזקו של התובע בעקבות תאונת הדרכים על  1,206,509 ש"ח. מסכום זה יש לנכות תשלומים תכופים שכבר שולמו ועל הסכום שיתקבל יש להוסיף הוצאות משפט וכן שכ"ט עו"ד כחוק.




Avatar photo

המאמר פורסם על ידי עו״ד יניר הראל

יניר הראל (עו"ד ומגשר) הינו בעל ניסיון משפטי של 20 שנים והיה שותף עד לשנת 2012 באחד ממשרדי עורכי הדין המובילים והגדולים בישראל וייצג במסגרת זו חברות ביטוח, ארגוני ביטוח וחברות ציבוריות ופרטיות בהליכים משפטיים בבתי המשפט ובהליכי חקיקה בכנסת וכך צבר ידע משפטי מעמיק בתחום הביטוח והמשפט המסחרי בישראל.

עו"ד יניר הראל הינו עורך דין מוביל בישראל בייצוג בתחום הביטוח ובעל הצלחות משמעותיות בטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח.
עו"ד יניר הראל פרסם בשנת 2018 את הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" בהוצאה לאור הוותיקה והמוערכת: "פרלשטיין – גינוסר". הספר הפך במהרה לספר מוביל בתחומו ונרכש ע"י הנהלת בתי המשפט לספריות בתי המשפט וכן ע"י ספריות של אוניברסיטאות ומכללות.

חשוב לדעת: שכ"ט עו"ד המקובל בתביעות ביטוח מבוסס על הצלחה ומשולם רק במקרה של זכיה.

עו"ד יניר הראל הינו חבר בוועדת ביטוח של לשכת עורכי הדין בישראל ופעיל בסוגיות הנוגעות לחקיקה והסדרים בתחום הביטוח.
עו"ד יניר הראל מפרסם באופן קבוע בכלי התקשורת מאמרים וחדשות משפטיות מפסיקת בתי המשפט בישראל.
עו"ד יניר הראל הינו בוגר הקורס היוקרתי של הרווארד לניהול מו"מ (NOP).
עו"ד יניר הראל דובר ארבע שפות: עברית, אנגלית, איטלקית וצרפתית.

יניר הראל ושות' בהובלת עו"ד יניר הראל דורגו ע"י Dun's 100 כמשרד עורכי דין מוביל בישראל בתחום הביטוח.

עו"ד יניר הראל מומלץ בעקביות:

"מקצוען אמיתי ומביא תוצאות" "ממליץ בחום על עו״ד יניר הראל. מקצועי ורציני. השיג לי תוצאה מצוינת ומהירה!!!"

"מומלצים בחום. לקח תיק בעייתי, והפך לתיק מנצח. עם הרבה סבלנות, תמיכה ומקצועיות."

"תותח. תודה רבה לעו"ד הראל על סיוע מול חברות הביטוח,לאחר ש-3 עורכי דין אחרים לא הצליחו."

"ברצוני להודות לעו"ד הראל יניר על הטיפול המקצועי והמסור בתביעה נגד חברת הביטוח."

[duns100quote]

 

[steps]

[whatsapp]

[duns100pdf]

משרד יניר הראל ושות' מייצג תובעים פרטיים, עסקים וחברות בהליכים משפטיים מכוח פוליסות ביטוח ובפרט בתחומי הביטוח הנוגעים לביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות דרכים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חיים, ביטוח חבויות, ביטוח סיעודי, ביטוח מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות וביטוח רכוש עסקי.

משרד יניר הראל ושות' מייצג אנשי עסקים מובילים, עסקים, עמותות, חברות ציבוריות ופרטיות מובילות בישראל בתחום המשפט המסחרי ומתמחה במתן ייעוץ משפטי שוטף, ייצוג בבתי המשפט, טיפול בתביעות כספיות בהיקפים משמעותיים ובעסקאות מסחריות מורכבות.

יניר הראל ושות' משרד עורכי דין
הניסיון, הידע והמקצועיות שלנו מובילים להצלחות
מובילים בייצוג בתביעות ביטוח, תאונות דרכים, מסחרי נזיקין 

קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

    רוצים לדבר איתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      סגירת חלון
      דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)