עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • חמישי  י"ח אדר ב' התשפ"ד  28.03.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

שמיעת העובד נפגעה בגין חשיפה לרעש חריג, ויוכר כנפגע עבודה

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
27.09.2017, 06:52 · נקרא 4,642 פעמים

תמונת נושא עבור שמיעת העובד נפגעה בגין חשיפה לרעש חריג, ויוכר כנפגע עבודה

עודכן לאחרונה ב־08:03, 13 בספטמבר 2019.

העובד נחשף לרעש עז

ב"ל 45327-10-12 נ.ש. נ' המוסד לביטוח לאומי • פסק הדין ניתן ביום 13.09.2017 • חדשות המשפט YHC-LAW

העובד עבד כחרט בתעשייה האווירית במשך 35 שנים כאשר במהלכם נחשף לרעש עז מעל למותר, באופן שגרם לו לפגיעה באוזן הפנימית לירידה בשמיעה ולטינטון טורדני. לפני מספר ימים קיבל בית הדין לעבודה בתל אביב את תביעתו כנגד המוסד לביטוח לאומי להכיר בו כנפגע עבודה.


התובע הועסק בתעשייה באווירית בתור חרט מכונות במשך 35 שנים, במשרה מלאה. את עבודתו הוא עשה באולם ייצור בעל חלל גדול וסגור אשר בו פועלות מכונות שונות, בין היתר משחזות ומכונות חריטה המקימות רעש רב.

לטענת העובד, במהלך כל שנות עבודתו, נחשף לרעש משתנה המושפע בין היתר, מעומס העבודה וסוגי החלקים באופן שגרם לו לפגיעה באוזן הפנימית לירידה בשמיעה ולטינטון טורדני. בשל כך הגיש באוקטובר 2012 תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב כנגד המוסד לביטוח לאומי, בבקשה להכיר בליקוי השמיעה ובטנטון מהם סובל כפגיעה בעבודה.

לטענתו, בדיקות רעש חלקיות שנעשו במקום העלו הראו כי אמנם רעש הרקע הכללי אינו מגיע כדי רעש מזיק אולם בעמדת ניקוי אוויר, שם פעל העובד בין היתר, הבדיקות העלו כי מדובר ברעש מזיק.

בהקשר לזה הוא ציין כי נדרש להשתמש במסגרת עבודתו בלחץ אוויר מדי יום ביומו ובתדירות גבוהה. בהתאם לגרסתו מדובר במשך חשיפה ליום בממוצע של בין שעה וארבעים דקות לכשלוש שעות ביום, מעבר לרמה המירבית המותרת בהתאם לתקנות הרעש.


נפגעתם בתאונת עבודה? פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי: 03-7765017
יניר הראל ושות' מובילים בהשגת פיצויים מרביים ומומלצים בעקביות ע"י לקוחות
לחצו לקבלת מידע נוסף: תביעה תאונת עבודה


התקנות קובעות כי "עובד ברעש מזיק" הוא אדם העובד בעבודה כמו ניסור, השחזה וניקוי בעזרת אויר דחוס או אדם החשוף במקום עבודתו לרעש מזיק מתמשך או פתאומי מעל לרמת המירבית המותרת.

אלא שבהיעדר דוחות רעש עדכניים שבדקו את העמדה בה עבד התובע במהלך עבודתו וכן בשל כך שהרעש בעמדה זו שהיא עמדת ניקוי האוויר, הוא רעש שמתווסף לרעש המכונות האחרות שפעלו בסמוך לעמדתו, מצא השופט שמואל טננבויים כי יש מקום למנות מומחה רפואי שיבדוק את הפגיעה וזאת על אף התנגדות מצד המוסד למינוי.

מחוות דעתו המפורטת של המומחה שמונה עולה כי במהלך השנים נחשף העובד לרעש עז מעל למותר. לדבריו, חשיפה זו גרמה לעובד לפגיעה באוזן הפנימית ובמהלך השנים לירידה בשמיעה ולטינטון טורדני.

בתביעתו טען התובע כי יש לקבל את חוות דעתו של המומחה במלואה, תשובותיו בהירות וברורות, ועל פי ההלכה יש לאמצה ועל כן על בית הדין לקבוע כי יש לקבל את התביעה.

הנתבע מצידו טען כי יש לקבל את עמדת המעסיק באשר לאופי עבודתו של התובע שטען כי משך החשיפה לרעש המזיק היה נמוך משטען התובע, כמו גם העובדה שהעבודה שם נעשתה עם אטמי אזנים.

ביהמ"ש קבע כי העובד נחשף לרעש מזיק והפגיעה הינה תאונת עבודה

לאחר עיון בחוות דעת המומחה וטענות הצדדים קבע השופט כי יש לקבל את התביעה ולהכיר במקרה כתאונת עבודה.

השופט הסביר כי שעה שנקבע כי ניקוי בלחץ אוויר נחשב כתהליך עבודה שהעובד בו נחשב "כעובד ברעש מזיק",  אזי היה על המעסיק לערוך מדידות רעש בסמוך לעמדה אחת לשנתיים אך בדיקות לא הוצגו בפניו.

בנוסף, לדבריו, אין חולק כי הרעש מעמדת ניקוי האוויר הוא רעש שמתווסף לרעש המכונות האחרות שפעלו בסמוך לעמדת התובע, ולכן, קיים יסוד סביר להניח כי התובע נחשף לרעש מזיק במקום עבודתו.

כמו כן חוות הדעת המומחה מאשרת זאת כאשר ממנה עולה כאמור כי לתובע התפתחו ליקויי שמיעה בכל אוזן וכי ליקויים אלו הם תוצאה של חשיפה ממושכת לרעש בסבירות של למעלה מ- 50%.

בהקשר זה, לא מצא השופט מקום לסטות מההלכה לפיה חוות דעתו של המומחה מטעם בית הדין היא בגדר אסמכתא בכל הקשור לשאלות הרפואיות העומדות להכרעה, וקיבל את התביעה על כל חלקיה. משכך קבע כי הפגיעה בשמיעה ממנה סובל התובע וכן הטנטון הינם בגדר תאונה בעבודה, כמשמעותה בחוק, ומשכך, זכאי התובע לתגמולים.




Avatar photo

המאמר פורסם על ידי עו״ד יניר הראל

יניר הראל (עו"ד ומגשר) הינו בעל ניסיון משפטי של 20 שנים והיה שותף עד לשנת 2012 באחד ממשרדי עורכי הדין המובילים והגדולים בישראל וייצג במסגרת זו חברות ביטוח, ארגוני ביטוח וחברות ציבוריות ופרטיות בהליכים משפטיים בבתי המשפט ובהליכי חקיקה בכנסת וכך צבר ידע משפטי מעמיק בתחום הביטוח והמשפט המסחרי בישראל.

עו"ד יניר הראל הינו עורך דין מוביל בישראל בייצוג בתחום הביטוח ובעל הצלחות משמעותיות בטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח.
עו"ד יניר הראל פרסם בשנת 2018 את הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" בהוצאה לאור הוותיקה והמוערכת: "פרלשטיין – גינוסר". הספר הפך במהרה לספר מוביל בתחומו ונרכש ע"י הנהלת בתי המשפט לספריות בתי המשפט וכן ע"י ספריות של אוניברסיטאות ומכללות.

חשוב לדעת: שכ"ט עו"ד המקובל בתביעות ביטוח מבוסס על הצלחה ומשולם רק במקרה של זכיה.

עו"ד יניר הראל הינו חבר בוועדת ביטוח של לשכת עורכי הדין בישראל ופעיל בסוגיות הנוגעות לחקיקה והסדרים בתחום הביטוח.
עו"ד יניר הראל מפרסם באופן קבוע בכלי התקשורת מאמרים וחדשות משפטיות מפסיקת בתי המשפט בישראל.
עו"ד יניר הראל הינו בוגר הקורס היוקרתי של הרווארד לניהול מו"מ (NOP).
עו"ד יניר הראל דובר ארבע שפות: עברית, אנגלית, איטלקית וצרפתית.

יניר הראל ושות' בהובלת עו"ד יניר הראל דורגו ע"י Dun's 100 כמשרד עורכי דין מוביל בישראל בתחום הביטוח.

עו"ד יניר הראל מומלץ בעקביות:

"מקצוען אמיתי ומביא תוצאות" "ממליץ בחום על עו״ד יניר הראל. מקצועי ורציני. השיג לי תוצאה מצוינת ומהירה!!!"

"מומלצים בחום. לקח תיק בעייתי, והפך לתיק מנצח. עם הרבה סבלנות, תמיכה ומקצועיות."

"תותח. תודה רבה לעו"ד הראל על סיוע מול חברות הביטוח,לאחר ש-3 עורכי דין אחרים לא הצליחו."

"ברצוני להודות לעו"ד הראל יניר על הטיפול המקצועי והמסור בתביעה נגד חברת הביטוח."

[duns100quote]

 

[steps]

[whatsapp]

[duns100pdf]

משרד יניר הראל ושות' מייצג תובעים פרטיים, עסקים וחברות בהליכים משפטיים מכוח פוליסות ביטוח ובפרט בתחומי הביטוח הנוגעים לביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות דרכים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חיים, ביטוח חבויות, ביטוח סיעודי, ביטוח מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות וביטוח רכוש עסקי.

משרד יניר הראל ושות' מייצג אנשי עסקים מובילים, עסקים, עמותות, חברות ציבוריות ופרטיות מובילות בישראל בתחום המשפט המסחרי ומתמחה במתן ייעוץ משפטי שוטף, ייצוג בבתי המשפט, טיפול בתביעות כספיות בהיקפים משמעותיים ובעסקאות מסחריות מורכבות.

יניר הראל ושות' משרד עורכי דין
הניסיון, הידע והמקצועיות שלנו מובילים להצלחות
מובילים בייצוג בתביעות ביטוח, תאונות דרכים, מסחרי נזיקין 

קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

    רוצים לדבר איתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      סגירת חלון
      דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)