עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתובתינו

רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20 נווטו אלינו
  • שבת  י"ב ניסן התשפ"ד  20.04.2024
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
  • מעבר לשפה האנגלית RU
  • מעבר לשפה האנגלית EN
  • FIRM PROFILE PDF
אתר באנגלית אתר ברוסית

פיצויים למפנה פסולת שהגיש תביעת תאונת עבודה נגד המעסיקה

Avatar photo
yanir@yhc-law.co.il · מאמר
28.10.2017, 07:27 · נקרא 4,847 פעמים

תמונת נושא עבור פיצויים למפנה פסולת שהגיש תביעת תאונת עבודה נגד המעסיקה

עודכן לאחרונה ב־08:02, 13 בספטמבר 2019.

המעסיקה לא אכפה שימוש באמצעי בטיחות

ת"א 4807-11-13 ב. נ' ירוק מ.ל.ה בע"מ • פסק הדין ניתן בביהמ"ש ביום 19.10.2017 • חדשות המשפט YHC-LAW

השופטת סבין כהן קיבלה באחרונה את תביעת פיצויים של עובד בחברה לפינוי פסולת שנפצע קשה בעינו לפני כחמש שנים לאחר ששבב מתכת ניתז לעינו השמאלית והותירה אותו עיוור לצמיתות. את האחריות הטילה השופטת על החברה שהתרשלה בין היתר בכך שלא אכפה שימוש באמצעי בטיחות.


בנובמבר 2012, בעת שהועסק העובד בחברת "ירוק מ.ל.ה" העוסקת בפינוי חומרי פסולת נפגע העובד בעינו השמאלית לאחר שעמד בסמוך למכונת גריסה ממנה ניתז שבב מתכת לעבר עינו, כשעזר לפועל אחר בתיקון חלק של המכונה.

כתוצאה מאירוע התאונה, הוא הובהל לבית החולים "ברזילי" באשקלון, שם עבר ניתוח להסרת שבב המתכת מעינו תוך שהוסרה גם זגוגית העין במהלך ניתוח רשתית. כתוצאה מכך הוא נותר עיוור בעינו השמאלית.

בנובמבר 2013 לאחר שהתובע הגיש תביעת תאונת עבודה נגד המוסד לביטוח לאומי, הגיש גם תביעה נזיקית לבית משפט השלום באשקלון כנגד המעסיקה. בתביעתו טען להפסדים שנגרמו לו כתוצאה מאירוע התאונה ובפרט להפסדי שכר, להוצאות רפואיות ולפיצוי בגין עוגמת נפש.

לטענתו, תאונת העבודה נגרמה עקב רשלנותה של המעסיקה, בין היתר בכך שלא סיפקה לתובע משקפי מגן והורתה לתובע לבצע עבודתו בשיטת עבודה לא בטוחה, לא הדריכה כיאות כיצד לעבוד באופן בטוח ובכך הופרה חובת הזהירות מצד המעביד.


נפגעתם בתאונת עבודה? פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי: 03-7765017
יניר הראל ושות' מובילים בהשגת פיצויים מרביים ומומלצים בעקביות ע"י לקוחות
לחצו לקבלת מידע נוסף: תביעה תאונת עבודה


אלא שהחברה כפרה בנסיבות המקרה. לשיטתה, התובע החל לעבוד אצלה מאז 2009 כמנהל עבודה. במסגרת תפקידו ניתנו לו סמכויות רחבות והוא נדרש לתדרך את העובדים לגבי אופן ביצוע העבודה והוראות הבטיחות ולפקח על העובדים.

לטענת החברה, היא עשתה את כל המוטל עליה כמעביד כאשר ציידה אותו בכל אמצעי המיגון הנדרשים כולל משקפי מגן וכי גם לעובד יש אחריות לדאוג לבטיחותו ומשלא עשה כן, אין לו אלא להלין על עצמו. משכך, לטענתה, אין לה כל אחריות ויש לדחות את התביעה. לחילופין, יש לקבוע שלתובע אשם תורם בכדי 100%.

לצורך הוכחת הנזק, התובע תמך את תביעתו בחוות דעת מפורטת של מומחה שקבע לו נכות מקסימלית של 35% נכות. לעומת זאת, מטעם החברה הוגשה חוות דעת נגדית לפיה נקבע כי בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי שיעור נכותו של התובע עומד על 30%.

לטענת התובע, אלמלא התאונה היה מתקדם בעבודתו ושכרו היה משתבח. מאז אירוע התאונה התובע אינו עובד בעבודה מסודרת כלשהי ובמשך תקופה ממושכת לאחר האירוע כלל לא עבד. עוד טוען התובע כי לאור העובדה שהוא עובד בלתי מקצועי וכן נוכח הבושה והמגבלות בגין הפגיעה בעין, הוא אינו מצליח למצוא מקום עבודה שתואם את יכולותיו.

בנוסף לטענתו, הוא אינו יכול לחזור ולעבוד בעבודה כנהג בעסק דומה לעסקה של החברה, נוכח המגבלה בלקבל רישיון נהיגה עקב הלקות בהקשר זה ביקש להעמיד את נכותו התפקודית על 40%. החברה מצדה מבקשת להעמיד את שיעור נכותו התפקודית של התובע על שיעור נמוך יותר לאור העובדה כי הוא עובד אך אינו מוסר פרטים על עבודתו.

תאונת העבודה נגרמה בגלל הפרת חובת זהירות של המעסיקה

בפתח הכרעתה הדגישה השופטת סבין כהן את חובתו המוגברת של המעביד כלפי העובד לנקוט בכל האמצעים הסבירים כדי לוודא שעובדיו יוכלו לבצע את עבודתם בתנאי בטיחות אופטימליים.

בנסיבות אלו נדרשה השופטת לבחון האם הופרה אותה חובת זהירות על ידי המעסיקה.

השופטת שמעה את עדותו המפורטת של התובע באשר לאופן התרחשות התאונה והחליטה לקבל את גרסתו.

"התרשמתי מהעדויות, כי לא ניתנה לתובע ולעובדים בכלל הדרכה באשר לאופן הנכון שבו יש לבצע את העבודה האמורה" כתבה השופטת והוסיפה כי כפי שעולה מן הראיות החברה לא נקטה בכל האמצעים הסבירים כדי לוודא שהתובע יוכל לבצע את עבודתו ולא פיקחה במידה הנדרשת, על שימוש באמצעים אלה.

בנוסף, השופטת התרשמה כי החברה לא נתנה הדרכות בטיחות לתובע שיבטיחו ביצוע העבודה באופן בטוח. כך שבנסיבות אלו קבעה השופטת כי לחברה אחריות לאירוע ולנזקיו של התובע כתוצאה מכך, תוך שהעמידה את נכותו הצמיתה של התובע כתוצאה מהפגיעה בעין בשיעור של 30%.

לא מצופה מעובד שיצפה את אירוע התאונה

השופטת ציינה כי היא איננה סבורה שיש להטיל על התובע אשם תורם כלשהו, שכן, מדובר באירוע חריג שהתובע טרם נתקל בו בעבר או שמצופה היה ממנו כאדם סביר לחזותו. משכך, הרי שלא ניתן לצפות ממנו, כי ינקוט באמצעים על מנת למנוע אותו.

באשר לנכותו התפקודית השופטת מצאה כי פגיעתו של התובע היא פגיעה שהשלכותיה התפקודיות באות לידי ביטוי בעיקר בלקות הראיה, וככלל, אדם יכול לתפקד בתפקוד היומיומי, גם ללא עין אחת, כאשר החשש במקרה זה הוא פגיעה באיברים זוגיים, כלומר בעין הנוספת. כמו כן קיימת מגבלה בביצוע עבודות המצריכות שדה ראיה רחב כמו נהיגה.

לפיכך קבעה השופטת כי לא ניתן לזקוף לעובדה שהתובע אינו עובד אחוזים גבוהים יותר משיעור נכותו הרפואית והחליטה להעמיד את נכותו התפקודית בשיעור זהה לנכותו הרפואית. ולבסוף, לאחר חישוב בין היתר אובדן הפסדי שכר לעבר ולעתיד בהתבסס על הנכויות שנקבעו כאמור, וכן הוצאות רפואיות וכאב וסבל, חייבה השופטת את החברה לשלם לתובע 254,425 ש"ח, בתוספת הוצאות משפט וכן שכ"ט עו"ד בסך של 59,535 ש"ח.




Avatar photo

המאמר פורסם על ידי עו״ד יניר הראל

יניר הראל (עו"ד ומגשר) הינו בעל ניסיון משפטי של 20 שנים והיה שותף עד לשנת 2012 באחד ממשרדי עורכי הדין המובילים והגדולים בישראל וייצג במסגרת זו חברות ביטוח, ארגוני ביטוח וחברות ציבוריות ופרטיות בהליכים משפטיים בבתי המשפט ובהליכי חקיקה בכנסת וכך צבר ידע משפטי מעמיק בתחום הביטוח והמשפט המסחרי בישראל.

עו"ד יניר הראל הינו עורך דין מוביל בישראל בייצוג בתחום הביטוח ובעל הצלחות משמעותיות בטיפול בתביעות נגד חברות ביטוח.
עו"ד יניר הראל פרסם בשנת 2018 את הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" בהוצאה לאור הוותיקה והמוערכת: "פרלשטיין – גינוסר". הספר הפך במהרה לספר מוביל בתחומו ונרכש ע"י הנהלת בתי המשפט לספריות בתי המשפט וכן ע"י ספריות של אוניברסיטאות ומכללות.

חשוב לדעת: שכ"ט עו"ד המקובל בתביעות ביטוח מבוסס על הצלחה ומשולם רק במקרה של זכיה.

עו"ד יניר הראל הינו חבר בוועדת ביטוח של לשכת עורכי הדין בישראל ופעיל בסוגיות הנוגעות לחקיקה והסדרים בתחום הביטוח.
עו"ד יניר הראל מפרסם באופן קבוע בכלי התקשורת מאמרים וחדשות משפטיות מפסיקת בתי המשפט בישראל.
עו"ד יניר הראל הינו בוגר הקורס היוקרתי של הרווארד לניהול מו"מ (NOP).
עו"ד יניר הראל דובר ארבע שפות: עברית, אנגלית, איטלקית וצרפתית.

יניר הראל ושות' בהובלת עו"ד יניר הראל דורגו ע"י Dun's 100 כמשרד עורכי דין מוביל בישראל בתחום הביטוח.

עו"ד יניר הראל מומלץ בעקביות:

"מקצוען אמיתי ומביא תוצאות" "ממליץ בחום על עו״ד יניר הראל. מקצועי ורציני. השיג לי תוצאה מצוינת ומהירה!!!"

"מומלצים בחום. לקח תיק בעייתי, והפך לתיק מנצח. עם הרבה סבלנות, תמיכה ומקצועיות."

"תותח. תודה רבה לעו"ד הראל על סיוע מול חברות הביטוח,לאחר ש-3 עורכי דין אחרים לא הצליחו."

"ברצוני להודות לעו"ד הראל יניר על הטיפול המקצועי והמסור בתביעה נגד חברת הביטוח."

[duns100quote]

 

[steps]

[whatsapp]

[duns100pdf]

משרד יניר הראל ושות' מייצג תובעים פרטיים, עסקים וחברות בהליכים משפטיים מכוח פוליסות ביטוח ובפרט בתחומי הביטוח הנוגעים לביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות דרכים, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חיים, ביטוח חבויות, ביטוח סיעודי, ביטוח מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח בריאות וביטוח רכוש עסקי.

משרד יניר הראל ושות' מייצג אנשי עסקים מובילים, עסקים, עמותות, חברות ציבוריות ופרטיות מובילות בישראל בתחום המשפט המסחרי ומתמחה במתן ייעוץ משפטי שוטף, ייצוג בבתי המשפט, טיפול בתביעות כספיות בהיקפים משמעותיים ובעסקאות מסחריות מורכבות.

יניר הראל ושות' משרד עורכי דין
הניסיון, הידע והמקצועיות שלנו מובילים להצלחות
מובילים בייצוג בתביעות ביטוח, תאונות דרכים, מסחרי נזיקין 

קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

    רוצים לדבר איתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      סגירת חלון
      דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)