• שלישי  ט"ו ניסן התשפ"ד  23.04.2024

פרשנות המונח אובדן כושר עבודה

07.12.2016, 08:39 · מדור אובדן כושר עבודה · נקרא 3,326 פעמים

תמונת נושא עבור פרשנות המונח אובדן כושר עבודה

עודכן לאחרונה ב־15:55, 30 במרץ 2019.

תנאי הפוליסה לאובדן כושר עבודה

בפרשת אריה חברה ישראלית לביטוח בע"מ נ' שמואל אבני בית המשפט העליון היה צריך לפרש את משמעותו של המונח אובדן כושר עבודה בהתאם לתנאי הפוליסה. אדם לקה בליבו לאחר שניהל שיחה טלפונית ותבע את חברת הביטוח על ידי עורך דין אובדן כושר עבודה בטענה כי נפגע כושרו לעבוד וכי הוא זכאי לקבלת תגמולי הביטוח. בפוליסת הביטוח צוין התנאי הבא:

"המבוטח ייחשב לבלתי כשיר מוחלט לעבודה אם עקב מחלה או תאונה, נשלל ממנו בשיעור של 75% לפחות ולתקופה העולה על תקופת ההמתנה הקבועה בפוליסה, הכושר לעבוד במקצוע שבו עבד, או לעסוק בעיסוק שבו עסק עד אותה מחלה או תאונה ושבעקבותיהן נבצר ממנו לעסוק בעיסוק סביר אחר המתאים לניסיונו, השכלתו ולהכשרתו."

שלחו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לפיצוי עקב אובדן כושר עבודה:

כושרו לעבוד לא נפגע

בית המשפט העליון בחן את התנאי האמור וציין את הדברים הבאים:

"מטרתו של ביטוח כנגד אובדן כושר עבודה היא להבטיח כי במקרה בו יאבד המבוטח את כושרו להשתכר, עקב תאונה או מחלה, תשלם לו חברת הביטוח תשלומים חודשיים שימירו (לפחות חלקית) את הכנסתו מעבודה".

במקרה זה בית המשפט קבע כי עצם העובדה שהנפגע אינו מסוגל לנהל עסקיו כפי שניהלם בעבר אין משמעה כי איבד את כושר השתכרותו לחלוטין. לאור זאת שכושרו לא נפגע כאמור בהגדרת מקרה הביטוח בפוליסה לא קיבל הנפגע את תגמולי הביטוח.

ת"א 61/03 אריה חברה ישראלית לביטוח בע"מ נ' שמואל אבני

עו"ד יניר הראל מתמחה בייצוג מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח ומוביל בטיפול במימוש זכויות מבוטחים בקשר עם תביעות אובדן כושר עבודה. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים המשפטיים הנדרשים לצורך מימוש זכויות מבוטחים המצויים באובדן כושר עבודה.
    עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" וכותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. משרד עורכי דין יניר הראל ושות' מוביל בטיפול בתביעות ביטוח ומומלץ ע"י לקוחות לטיפול בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה. הצטרפו גם אתם לקהל הלקוחות המרוצה של משרדנו.