תוכן עניינים
עודכן לאחרונה ב־09:06, 25 באוגוסט 2022.
צריכים להגיש תביעה לחברת הביטוח כדי לקבל תשלומי ביטוח? כדאי לקרוא ולהבין איך עושים את זה נכון:
תביעת ביטוח חייבת להיות מוגשת בצורה מסודרת ומאורגנת, תוך שהיא נתמכת במסמכים ופרטים נדרשים. חברות הביטוח מפרסמות הנחיות והוראות ברורות איך להגיש תביעות והן לא מקדמות את הטיפול במבוטחים שהגישו תביעת ביטוח בניגוד להנחיות. לכן הקפידו לקרוא קודם בקפידה את הנחיות חברות הביטוח ואל תנסו לקצר תהליכים, כי כל ניסיון לקצר תהליכים יגרום לעיכובים מיותרים בטיפול בתביעת הביטוח שלכם.
ברגע שהתחלתם הליך במסגרתו הגשתם תביעת ביטוח אתם כבר בשדה המשפט. המשמעות היא שכל דבר כבר חייב להיות מתועד באופן פורמאלי. אם הגשתם דבר מה לחברת הביטוח בקשו אישור על ההגשה ושמרו עליו היטב. האישור הזה הוא ההוכחה שלכם שהגשתם ובלי האישור הזה לא תוכלו בעתיד להוכיח את מסירת המסמך ובפרט את מועד ההגשה. אישור מסירה שנמסר ע"י חברת הביטוח באופן דיגיטלי הינו תקין ומהווה אסמכתא מלאה להגשה. גם בנוגע למסמכים עליהם תתבקשו לחתום, אל תחששו לבקש העתקים מכל מסמך כזה ושמרו על כל המסמכים בתיקייה מסודרת.
אל תחששו לנהל משא ומתן עם חברות הביטוח. אם אתם מאמינים שמגיע לכם סכום מסוים ואילו חברת הביטוח חושבת שמגיע לכם פחות מכך אל תקבלו בהכנעה את תשובתה של חברת הביטוח וראוי ונכון לנסות לנהל משא ומתן כדי להתקרב לסכום הרצוי מבחינתכם. בין אם תקראו לזה 'להיות נודניקים' ובין אם תקראו לזה אסרטיביות, ככל שתעמדו על שלכם – בצורה עניינית – ולא תסכימו לוותר על זכויותיכם, סביר שתקבלו הצעה טובה יותר מחברת הביטוח. כמובן שיש להעלות בפני חברת הביטוח טענות מבוססות ולא ניתן סתם להתעקש מבלי שיש לכם טענות של ממש.
משרד יניר הראל ושות' מתמחה במתן ייעוץ משפטי מקצועי בקשר עם ביטוח חיים, ביטוח נכות מתאונה, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח בריאות ותביעות ביטוח עסקים וחברות.
יניר הראל ושות׳ קיבלו בשנת 2018 את חותם האמינות של dun and bradstreet.
שמרו ותעדו כמה שיותר מסמכים וקבלות שקשורים למקרה הביטוח וזאת כדי לתמוך ולבסס משפטית את טענותיכם כי מגיע לכם לקבל פיצוי. בין אם המדובר ברשומות רפואיות, בקבלות על טיפולים וביקורים אצל רופאים או בתמונות של הנזק שנגרם לכם – שמירת המסמכים תפעל לטובתכם כשתגישו את התביעה. אנשים רבים נמנעים משמירת מסמכים אך במקרה של תביעת ביטוח הדבר יכול לגרום לנזק של ממש בשל הפגיעה ביכולת המבוטח להוכיח את תביעת הביטוח.
לא כולם יודעים שיש בתביעות ביטוח התיישנות מקוצרת. בדרך כלל יש להגיש את התביעה תוך שלוש שנים ממועד קרות מקרה הביטוח, אך יש גם מקרים בהם תקופת ההתיישנות יכולה להיות קצרה יותר. עקבו אחר המועדים ואל תגרמו לעצמכם נזק, שכן אם חלפה תקופת ההתיישנות לא תוכלו עוד להגיש את התביעה שלכם.
לצורך קידום האינטרס שלכם כדאי לגשת לענין בגישה חיובית, ולא בגישת ה"מגיע לי". הפקיד בחברת הביטוח או מסלק התביעה הם בני אדם כמוכם והם לא רוצים שיצעקו עליהם, שיתנצחו איתם או שידברו אליהם באופן מאיים. יתכן שאם תבואו בגישה חיובית, זה ימקסם את המאמצים שאתם משקיעים בהגשת התביעה ויביא לתוצאה הרצויה.
כדאי ונכון להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח. הגשת תביעת ביטוח היא תהליך מורכב, שכאמור מחייבת דיוק, היכרות עם דיני הביטוח וניסיון בהתמודדות מול חברות ביטוח. זה לא פשוט לעמוד לבד מול חברת הביטוח ולכן עו"ד ביטוח מהווה משענת מקצועית איתנה, שתגדיל משמעותית את סיכויי ההיענות של חברת הביטוח לתביעה שלכם.
התייעצות עם עו"ד יכולה למנוע טעויות נפוצות בתחילת הדרך: 03-7765017.
עורך דין יניר הראל מתמחה בתביעות ביטוח, תאונות דרכים ונזיקין, בעל הצלחות מוכחות וניסיון רב. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות נפגעים ומבוטחים. עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. משרד עורכי דין יניר הראל ושות' מתמחה במימוש מלוא זכויותיהם של מבוטחים ונפגעי תאונות.
יניר הראל ושות׳ משרד עורכי דין ונוטריון
מובילים בהשגת פיצויים מרביים ומומלצים בעקביות
תביעות ביטוח, תאונות דרכים ומסחרי
הצלחות מוכחות וניסיון רב
רח' יגאל אלון 94 תל אביב 6789156
קומה 20 מגדלי אלון 2
טל': 03-7765017 פקס: 03-7765018
דוא"ל: office@yhc-law.co.il
© כל הזכויות שמורות