• ראשון  י"ז אב התשע"ט  18.08.2019
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
חותם אמינות
תפריט

"שופרסל" תפצה קונה שנפלה בסופר ב-103 אלף ש"ח

yanir@yhc-law.co.il
24.07.2017, 19:38 · מדור תביעות נזיקין · נקרא 1,327 פעמים

תמונת נושא עבור "שופרסל" תפצה קונה שנפלה בסופר ב-103 אלף ש"ח

פיצוי ללקוחה שנפלה

לפני כשלוש שנים הגישה לקוחה תביעה נזיקית כנגד רשת "שופרסל" בטענה כי במהלך קניותיה בסופר נתקלה בארגז ונפלה. השופט קבע כי הרשת אחראית לנזק שנגרם לאחר שזו לא פעלה להסרת המכשול תוך שחייב אותה בפיצויים.

באוגוסט 2012 ערכה האישה את קניותיה בסניף שופרסל דיל שבצומת קריית אתא. היא צעדה במחלקת הירקות כשלפתע נתקלה רגלה בארגז שהיה מונח על הרצפה ובשל איבוד שוויי המשקל ורטיבות הרצפה – נפלה ונפגעה בכתף.

שנתיים לאחר מכן הגישה הנפגעת תביעה נזיקית לבית משפט השלום בחיפה נגד רשת השופרסל וכנגד המבטחת שלה חברת הביטוח "כלל".

לטענתה, הסניף סובל תדיר ממצב ניקיון לא תקין, ולהמחשה צירפה דיסק תמונות המלמד על כך שבתאריכים שונים ניתן לראות ארגזים, סולמות ובקבוקים המפוזרים ברחבי הסניף הניצבים באופן שיוצר סכנה לצרכנים.

לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע לתביעת נזיקין - שלחו פרטים:

לדבריה, גם מי שנזהר ומשגיח סביבתו לא תמיד יבחין בארגז שצמוד למקרר, שולחן או מדף. היא הוסיפה כי לא יתכן שהנפגעים ישלמו את המחיר רק משום רצונו של הסניף לחסוך בעלויות ניקיון. בהקשר זה ציינה כי הסניף מעסיק רק שני עובדי ניקיון למשמרת, בעוד ששטחו משתרע על פני יותר מ- 1,000 מ"ר.

הרשת בתגובה התנערה מכל אחריות תוך שטענה כי האשמה מוטלת על חברת הניקיון "קבוצת ש. ניר בע"מ", שסיפקה שירותי ניקיון לסניף במועד התאונה. בכל מקרה טענה כי האחריות אף רובצת לפתחה של התובעת שידעה כי הרצפה רטובה וישנם ארגזים על הרצפה ובכל זאת עברה במקום המסוכן. אלא שגם חברת הניקיון התנערה מאחריות וטענה כי התובעת או בנה "ביימו" את הזירה בסופר, ואז צלמו מכשולים שהם עצמם הציבו.

ארגז יכול להוות מכשול

השופט יואב פרידמן דחה את התיאוריה הקונספירטיבית לה טענה חברת הניקיון לפיה "ביימו" התובעת או בנה את הזירה. לדבריו, מן התמונות שצירפה התובעת ניתן אכן להתרשם כי מדובר בסניף שבו יש תפזורת של ארגזים במקומות המשמשים למעבר.

בתוך כך ציין השופט כי אומנם מדובר במעברים רחבים ולא מדובר על מכשול החוסם דרך, אולם עדיין ניתן להתרשם מכך שארגזים וקרטונים מצויים בתפזורת על הרצפה באופן שאינו אמור להיות.

לקביעת השופט, התמונה המצטיירת אינה מחמיאה, ואינה מלמדת על התנהלות מסודרת של הסניף. לדבריו, ארגזי סחורה הם אכן אלמנט טבעי במרכול, אך תלוי היכן וכיצד מניחים אותם והארגז כמות שהונח היווה מכשול.

"על הסופרים והמרכולים השונים, לדאוג לכך שארגזי אחסון וקרטונים יהיו מונחים בעמדות ייעודיות שנועדו לכך, רצוי עמדות מתוחמות, באופן שאינו מקים מכשול ללקוחות הסופר ולא בתפזורת בין המעברים" כתב השופט בפסק הדין.

שופרסל אחראית לתאונה

משכך החליט השופט כי הרשת אחראית לתאונה ועליה לפצות בגין כך. בבתוך כך דחה השופט את התביעה כנגד חברת הניקיון משלא הוכח כי התרשלה באופן שגרם לתאונה. יחד עם זאת קבע כי יש גם להטיל אשמה על התובעת שתרמה לקרות התאונה כאשר לא הייתה מספיק זהירה בדרכה ובגין כך ניכה 10% מהנזק.

מכאן פנה השופט לבחון את שאלה היקף הנזק שנגרם לתובעת. אלא שנוכח הפערים בין חוות הדעת הרפואיות שהוגשו בין הצדדים, מינה השופט מומחה מטעמו שקבע כי נותרה נכות בשיעור 15% בשל הגבלת תנועה בכתף ימין, בעקבות השבר שנגרם.

השופט התרשם כי תוצאות התאונה אכן היו חמורות ומשכך, הטיל על המבטחת והרשת לשלם פיצויים, בין היתר עבור הוצאות רפואיות, הפסדי שכר ועגמת נפש של התובעת בסך של 102,899 ש"ח (לאחר ניכוי האשם) בתוספת הוצאות שכ"ט עו"ד ומשפט בסך של 7,960 ש"ח.

תא (חי') 23270-06-14 א' נ' שופרסל בע"מ

עורך דין יניר הראל מתמחה בנזיקין ודיני ביטוח ומטפל בתביעות נגד גורמי נזק וחברות ביטוח. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות נפגעים ומבוטחים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף ורכוש. עו"ד יניר הראל כותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל.


תאונה בסופרמרקט – נפילה – פיצויים עבור נזקים



קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)