• ראשון  י"ח תמוז התשע"ט  21.07.2019
  • רחוב יגאל אלון 94 תל אביב 6789156 מגדלי אלון 2 קומה 20
  • לתיאום פגישה: 03-7765017
חותם אמינות
תפריט

"כלל" סירבה לשלם ביטוח סיעודי וחויבה לשלם תגמולים ופיצוים


תמונת נושא עבור "כלל" סירבה לשלם ביטוח סיעודי וחויבה לשלם תגמולים ופיצוים

בית משפט השלום בהרצליה, מידי השופט יעקב שקד, קיבל את תביעת ביטוח סיעודי לתשלום תגמולי ביטוח מכוח פוליסת ביטוח סיעודי. בית המשפט קבע כי חברת הביטוח דחתה תשלום שלא בתום לב, בטענה כי התובע לא עומד בתנאי הפוליסה. אי לכך, קבע בית המשפט כי על חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח הסיעודי, להשיב את כספי פרמיות הביטוח שנגבו בהיות התובע סיעודי, בנוסף השית בית המשפט על חברת הביטוח תשלום בגין עוגמת נפש וכן תשלום ריבית עונשית כפולה מזו הקבועה בדין.


התובע המנוח, הינו קשיש בן כמעט 100 שנים, אשר כארבעה חודשים לאחר שהגיש את תביעתו נפטר ויורשיו צורפו כתובעים במקומו. התובע שילם פרמיות קרוב לעשרים שנים לחברת הביטוח, ומשנדחתה בקשתו לתשלום תגמולי הביטוח, הגיש התובע את תביעתו דנן.

על מנת לעמוד בתנאי פוליסת הביטוח הסיעודי, על התובע היה להוכיח כי, לא היה יכול לבצע באופן מהותי (לפחות 50% מהפעולה) שלוש מתוך שש הפעולות הנקובות בפוליסה.
חברת הביטוח דחתה תשלום תגמולי הביטוח, בטענה כי התובע לא עומד בתנאי הפוליסה, ואף קבעה כך "לא קיים קושי בביצוע פעולה כלשהי מבין הפעולות המנויות בפוליסה", וזאת לדברי בית המשפט בניגוד לקביעת המומחה מטעם חברת הביטוח עצמה, אשר לשיטתו אין ביכולת התובע לבצע עצמאית שלוש מתוך שש הפעולות הנקבות בפוליסה והרי שהיה די בכך על מנת לזכות את התובע בתגמולי הביטוח. בנסיבות אלו, בית המשפט קבע כי, דחיית חברת הביטוח לתשלום תגמולי הביטוח נעשה שלא בתום לב.

התובע הוכיח וזאת הן באמצעות חוות דעת מומחה מטעמו והן באמצעות עדויות, כי לא יכול היה לבצע באופן מהותי חמש מתוך שש הפעולות הנקובות בפוליסה.

לסיכום – בית המשפט קיבל את תביעת התובע לתשלום תגמולי ביטוח מכוח פוליסת ביטוח סיעודי. משקבע בית המשפט כי חברת הביטוח דחתה תשלום שלא בתום לב, השית בית המשפט על חברת הביטוח תשלום ריבית עונשית כפולה מזו הקבועה בדין, וכן הפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל. בנוסף השית בית המשפט על חברת הביטוח, תשלום בגין עוגמת נפש בסך 10,000 ₪, וזאת בשל עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לתובע אשר נאלץ בערוב ימיו להתמודד עם הקשיים הבירוקרטים שחברת הביטוח הערימה.

בענייננו בחר בית המשפט לסיים את קביעתו עם "הערה לסיום", כדלקמן: "בתיק זה נחשפה תמונה כואבת ועגומה, אשר בה חברת ביטוח, שעליה חלה חובת תום לב מוגברת ופעילותה אינה רק מסחרית אלא בעלת גוון סוציאלי, מתנערת מחובותיה כלפי קשיש בן כמעט 100 שנים, דווקא בעת חולשתו, שבה הוא נזקק לה כל כך." (…)

"כולנו כחברה מצווים בפסוק "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן" (ויקרא י"ט, ל"ב). כולי תקווה כי חברות הביטוח יקפידו הקפדה יתרה, יפגינו זריזות רבה וכן רגישות הולמת, בטיפולן בתביעות סיעוד המגיעות לפתחן, שאם לא כן, יאמר בית המשפט – עד כאן."

תא (הרצ') 14387-08-13 משה שטינמץ (המנוח) נ' כלל חברה לביטוח בע"מ


עו"ד יניר הראל מתמחה בייצוג מבוטחים במסגרת תביעות ביטוח ומוביל בטיפול במימוש זכויות מבוטחים בקשר עם תביעות ביטוח סיעודי. עו"ד יניר הראל וצוות המשרד מטפלים במלוא ההליכים המשפטיים הנדרשים לצורך מימוש זכויות מבוטחים בקשר עם ביטוח סיעודי.
עו"ד יניר הראל הינו מחבר הספר "דיני הראיות בתביעות ביטוח ופלת"ד" וכותב מאמרים משפטיים ועדכוני חדשות שבועיים מפסיקת בתי המשפט בישראל. משרד עורכי דין יניר הראל ושות' מוביל בטיפול בתביעות ביטוח ומומלץ ע"י לקוחות לטיפול בהגשת תביעת ביטוח סיעודי. הצטרפו גם אתם לקהל הלקוחות המרוצה של משרדנו. 



קבלו ייעוץ משפטי ראשוני לבירור זכויותיכם:

דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)